Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het jonge kind krijgt aanbod via de leerlijnen van het jonge kind SLO 2-7 jaar. Vanuit hier bepalen we de leerdoelen met betrekking tot rekenen, taal, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling. Leertijd: De leertijd zit in allerlei werkvormen door de dag heen; gestuurd aanbod tijdens werken met de juf, in de grote of kleine kring of tijdens werken in de hoeken. Kinderen werken individueel met de juf waar nodig. Iedere dag diverse doelgerichte activiteiten in wisselende samenstellingen.
De Kroevert is in staat een ambitieus onderwijsarrangement op te stellen, waardoor de opbrengsten voor het individuele kind optimaal kunnen worden. De basis voor optimale opbrengsten zijn de sociaal-emotionele ontwikkeling en het gedrag van het kind. De leerkrachten van De Kroevert hebben dagelijks aandacht voor normen en waarden van de kinderen en het daarbij gewenste gedrag. Tevens zijn de leerkrachten opgeleid om opbrengstgericht te werken. De Kroevert hanteert een doorgaande lijn m.b.t. leerlijnen en interne zorg van groep 0 t/m groep 8. De Kroevert heeft een effectieve ondersteuningsstructuur voor leerkrachten en leerlingen met daarnaast extra zorg voor een relatief hoge instroom en uitstroom van leerlingen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We onderzoeken hoe we een goed aanbod en ondersteuning kunnen bieden op een school met een dalend aantal leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.