Basisschool De Kroevert

Meerweg 9 5976 NS Kronenberg

Schoolfoto van Basisschool De Kroevert

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De minister en de inspectie hebben richtlijnen uitgegeven ter voorkoming van lesuitval. Toch kunnen er grenzen zijn aan de mogelijkheden. Met name worden die bereikt als de deugdelijkheid voor het onderwijs aan (andere groepen) kinderen in gevaar komt.

Bekende afwezigheid wordt ruim tevoren door de leerkracht gemeld bij de directie. De vervanging wordt zo spoedig mogelijk geregeld.

Ziekteverzuim is niet van tevoren bekend. De leerkracht zal ’s avonds of ’s morgens de directie waarschuwen, zodat deze nog enige tijd heeft om de vervanging te regelen.

Wanneer er vanuit de stichting geen vervangers meer voorhanden zijn, proberen we op school de vervanging te regelen. Dan treedt het volgende noodplan in werking.

Op de eerste plaats proberen we intern het probleem op te lossen d.m.v. een eigen leerkracht. Lukt dit niet dan is de tweede optie de groep verdelen over de andere groepen.

Op de eerste dag van de vervanging zullen wij nooit een groep leerlingen naar huis sturen, dit om te voorkomen dat ouders niet thuis zijn en kinderen op straat blijven spelen. Als wij op de tweede dag geen vervanging kunnen krijgen en intern geen leerkracht voorhanden hebben, plaatsen we op ISY een bericht waarin staat dat de kinderen van een bepaalde groep thuis moeten blijven vanwege een vervangingsprobleem.

Afwisselend laten we dan om de beurt een groep thuis totdat het probleem opgelost is. Het thuisblijven van de kinderen zal bekend gemaakt worden bij het bestuur en de inspectie. Wij zullen alle mogelijke moeite doen om alsnog vervanging te regelen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Het jonge kind krijgt aanbod via de leerlijnen van het jonge kind SLO 2-7 jaar. Vanuit hier bepalen we de leerdoelen met betrekking tot rekenen, taal, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling.  Leertijd: De leertijd zit in allerlei werkvormen door de dag heen; gestuurd aanbod tijdens werken met de juf, in de grote of kleine kring of tijdens werken in de hoeken. Kinderen werken individueel met de juf waar nodig. Iedere dag diverse doelgerichte activiteiten in wisselende samenstellingen.

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Kroevert is in staat een ambitieus onderwijsarrangement op te stellen, waardoor de opbrengsten voor het individuele kind optimaal kunnen worden. De basis voor optimale opbrengsten zijn de sociaal-emotionele ontwikkeling en het gedrag van het kind. De leerkrachten van De Kroevert hebben dagelijks aandacht voor normen en waarden van de kinderen en het daarbij gewenste gedrag. Tevens zijn de leerkrachten opgeleid om opbrengstgericht te werken. De Kroevert hanteert een doorgaande lijn m.b.t. leerlijnen en interne zorg van groep 0 t/m groep 8. De Kroevert heeft een effectieve ondersteuningsstructuur voor leerkrachten en leerlingen met daarnaast extra zorg voor een relatief hoge instroom en uitstroom van leerlingen.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We onderzoeken hoe we een goed aanbod en ondersteuning kunnen bieden op een school met een dalend aantal leerlingen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven