Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze basisschool beschikt over 8 jaargroepen. We hebben de bouwen als volgt verdeeld:
Onderbouw: groep 1 t/m 3
Midden- en bovenbouw: groep 4 t/m 8
Elke bouw krijgt ondersteuning van onderwijsassistenten.
De actuele formatie is te vinden op onze site:
https://www.dediabolo.nl/over-ons/groepsindeling/
Onze methodes:
Rekenen : Getal en ruimte junior
Spelling: Staal
Aanvankelijk lezen: Kim versie Veilig leren lezen
Technisch lezen: Estafette
Begrijpend lezen: Nieuwsbegrip XL
Wereldoriëntatie: Naut, Meander en Brandaan
Burgerschap/ Sociaal emotioneel: KWINK
Schrijven: Pennenstreken
Verkeer: Rondje Verkeer / Stap vooruit / Op voeten en fietsen/Jeugdverkeerskrant
Engels: Stepping Stones
Studievaardigheden: Blits
Executieve functies: Wijzer in executieve functies
Ieder kind met of zonder ondersteuningsbehoefte is welkom bij ons op school.
We maken geen verschil tussen geloof, ras, geaardheid of afkomst
Via onze website kunt u ons schoolondersteuningsprofiel bekijken:
https://www.dediabolo.nl/downloads/
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is dat de specialisten nog meer met elkaar samenwerken, zodat ze voor een betere en bredere ondersteuning binnen onze school kunnen zorgen.
Daarnaast worden onze onderwijsassistenten breed ingezet waardoor ze met kinderen werken aan de lange termijn doelen.
In de kleutergroepen wordt er gewerkt met projecten vanuit de kleuteruniversiteit. De projecten worden zorgvuldig uitgekozen en sluiten aan bij de belevingswereld van de kinderen. In ieder project staat een voorleesboek centraal. Gedurende het project is veel aandacht voor taal- en rekenactiviteiten. De verschillende hoeken nodigen de kleuters uit tot spel. Ook is er voldoende aandacht voor beweegactiviteiten. Middels een observatie-instrument volgen de leerkrachten de ontwikkeling van het kind. Hiervoor gebruiken we de leerlijnen van het jonge kind in Parnassys.