De Wijde Blik

Overstek 2F 3471 EJ Kamerik

  • Schoolfoto van De Wijde Blik
  • Schoolfoto van De Wijde Blik
  • Schoolfoto van De Wijde Blik

Het team

Toelichting van de school

Het team bestaat uit 12 enthousiaste  en bekwame leerkrachten in diverse leeftijds- en ervaringscategorieën, een Intern Begeleider (IB-er), een vakleerkracht bewegingsonderwijs, een administratief medewerkster, een onderwijsassistent en een conciërge. De school wordt geleid door de directeur.

Begeleiding en inzet van stagiaires van hogescholen
In onze school begeleiden we regelmatig stagiaires van de  PABO/ALPO/MBO. Studenten werken altijd onder eindverantwoordelijkheid van een bevoegde leerkracht.  

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

In geval van ziekte of verlof van een leerkracht, wordt er altijd een stappenplan bij ons gevolgd. We streven er naar om een leerkracht in te zetten die de groep al kent.  
De Wijde Blik  stappenplan vervanging bij ziekte:     

1) Via de planner van Transvita (Pio-Pool) invalpool worden alle mogelijke vervangers benaderd.   
2) Er wordt een algemene vraag uitgezet onder het team dat er een vervanging nodig is. Het team denkt mee in het probleem op te lossen.  
3) Als er dan geen vervangers(sters) beschikbaar zijn worden de parttimers van de eigen basisschool of een andere Kalisto school benaderd of zij eventueel de mogelijkheid hebben in te vallen, na de inventarisatie van de mogelijkheden bij de parttimers.   
4) Indien stap 1 t/m 3 geen oplossing heeft geboden, wordt getracht een passende oplossing te creëren uit één van de volgende mogelijkheden: 
Ad4a) Inzet van interne Pabostudenten of ROC-studenten (opleiding onderwijsassistent), waarbij de vrij geroosterde leerkracht dan in principe wordt ingezet in de te vervangen groep.   
Ad4b) De overige leerkrachten die op dat moment geen lesgevende taken hebben en IB-er of directie met lesgevende bevoegdheid vangen de eerste dag op en dit voor maximaal 2 dagen per maand in de corona/griepperiode.   
Ad4c) Anderen, met een HBO-opleiding, en door de directie als competent bevonden personen worden voor maximaal 1 dag per maand in de corona/griepperiode ingezet.    
5) Als voorgaande mogelijkheden geen aanvaardbare oplossing bieden, zal de betreffende groep een melding via Social Schools krijgen, waarin de ouders kenbaar wordt gemaakt, dat hun kind de volgende dag geen les kan krijgen en dus ook niet op school kan komen. Als dit meerdere dagen achter elkaar nodig is, zal er periodiek een andere groep leerlingen thuis moeten blijven.  


Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Wijde Blik vinden wij het belangrijk dat dat je leert met je hoofd, handen en hart. Wij maken gebruik van het kunst- en cultuurprogramma van de KUVO en werken samen met Het Klooster voor muziek en theatereducatie. De muziekdocent verzorgt wekelijks de muziekles.

Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt wekelijks op dinsdag de gymlessen voor de groepen 3 t/m 8. De tweede gymles in de week (vrijdag) wordt door de eigen groepsleerkracht, die gymbevoegd is, verzorgd. De vakleerkracht ontwikkelt en bewaakt de doorgaande lijn voor alle gymlessen van groep 1 t/m 8.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Passend Onderwijs

Met de wetgeving rond Passend Onderwijs wordt beoogd dat ieder kind een passend onderwijsarrangement krijgt. Ouders, en met name ouders van een kind meteen speciale onderwijsbehoefte, kunnen een beroep doen op de zogenaamde onderwijszorgplicht voor ieder schoolbestuur, die ertoe leidt dat ieder kind een passend onderwijsaanbod  krijgt. Dat kan worden aangeboden op één van de reguliere basisscholen van het bestuur, maar ook daarbuiten, bijvoorbeeld in het speciaal basisonderwijs. Om de zorgplicht waar te kunnen maken, werken de scholen van Kalisto -en daarmee ook onze school- samen in het samenwerkingsverband Passenderwijs (www.passenderwijs.nl).
Alle scholen en schoolbesturen die hierbij zijn aangesloten, werken samen aan een dekkend onderwijsaanbod voor alle leerlingen in de basisschoolleeftijd in de regio West-Utrecht op basis van het ondersteuningsprofiel van elke school.Voor onze school zien we Passend Onderwijs vooral als uitdaging om onze kwaliteit in het primaire onderwijsproces nog beter te maken.

Kalisto biedt zoveel mogelijk kinderen passend onderwijs op de basisschool in de buurt. De school ontvangt van het samenwerkingsverband (SWV) een budget om zorg te dragen voor een sterke basis in de school die passend onderwijs mogelijk maakt. Als de hulp van de school niet tot de gewenste  resultaten leidt, dan kunnen school en ouders advies of ondersteuning aanvragen bij het SWV Passenderwijs. Dit kan in sommige gevallen leiden tot de afgifte van een arrangement, dit is een budget waarmee extra ondersteuning geboden kan worden. Wanneer de school niet kan voldoen aan de onderwijsbehoefte van een leerling, en ook een ondersteuningsarrangement geen passende oplossing is, doen ouders en school samen een aanvraag bij het SWV voor plaatsing in een school of voorziening die beter past bij wat het kind nodig heeft, bv. in het speciaal basisonderwijs of het speciaal onderwijs.

Een aanvraag voor toelating wordt gedaan bij de Toelatingscommissie van het SWV Passenderwijs.  www.passenderwijs.nl  
Telefoonnummer: 0348-412706 E-mail:?info@passenderwijs.nl 

Ondersteuningsplan

Ook onze school heeft een ondersteuningsplan, waarin de lichte en zware ondersteuning voor onze leerlingen staat beschreven. Het plan sluit aan op het ondersteuningsplan van Samenwerkingsverband Passenderwijs. In dit ondersteuningsplan legt onze school vast hoe het team passend onderwijs voor elk kind wil realiseren. Beschreven wordt hoe we de lichte ondersteuning vormgeven en wie daarvoor verantwoordelijk is en welke mogelijkheden onze school heeft om leerlingen met een zware ondersteuningsbehoefte te kunnen helpen. Dit ondersteuningsplan wordt ten minste 1 keer per 4 jaar opgesteld en kan tussentijds worden aangepast. Ouders en leraren hebben inspraak op dit plan in de Medezeggenschapsraad. U kunt dit plan vinden op onze website onder 'Protocollen en formulieren'.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze school werkt met specialisten. Deze specialisten worden ingezet om ieder talent te herkennen en optimaal te laten floreren. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven