Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerlingen worden gegroepeerd in leerjaren en soms worden 2 leerjaren gecombineerd. Dit is afhankelijk van het aantal leerlingen per leerjaar.
In de methode Schatkist wordt aandacht besteed aan: Taal, voorbereidend lezen, voorbereidend rekenen, motorische ontwikkeling, voorbereidend schrijven, wereld oriëntatie, verkeer en sociaal-emotionele ontwikkeling.
Onze kleuters krijgen ruimschoots de tijd en ruimte om de wereld om hen heen spelenderwijs te ontdekken. Zij gaan dagelijks op 2 momenten buiten spelen. Zij hebben dagelijks 2 werkmomenten waarop zij in de verschillende hoeken aan de slag gaan. Tijdens het werkmoment is er ruimte om aan persoonlijke doelen te werken of aan (sub)groepsdoelen.
Binnen het vakgebied lezen onderscheiden wij technisch lezen, begrijpend lezen en studerend lezen.
Naast de hierboven genoemde vakken besteden wij ook expliciet aandacht aan: Sociaal-emotionele ontwikkeling en Wetenschap en Technologie.
Passend onderwijs.
Wij vinden dat elke leerling recht heeft op geod en passend onderwijs.
Hoe en wat we kunnen realiseren op OBS de Touwladder staat beschreven in het School Ondersteunings Profiel.
Wij zijn een school die zich richt op het geven van basisondersteuning.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In het SOP is terug te vinden op welke deelgebieden wij in de komende jaren extra willen investeren.
OBS de Touwladder onderhoudt contacten met peuterspeelzalen en kinderdagverblijven met een VVE programma. Er is altijd een schriftelijke en bij doelgroeppeuters een warme overdracht. Na 3 maanden volgt er altijd een evaluatie tussen peuterspeelzaal/kinderdagverblijf en basisschool.