Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken binnen onze school met 3 units. Namelijk een unit onderbouw, een unit middenbouw en een unit bovenbouw. Elke unit heeft een naam die verbonden is aan ons mooie plaatsje IJzendijke. Zo heet de unit onderbouw “Ravelijn” ( groepen 1-3 ), de middenbouw heet “Bastion” ( groepen 4-5-6 ) en de bovenbouwunit “Minnepoort” ( groepen 7- 8).
De namen van de groepen zijn afgeleid van delen in het dorp. De schooldag is verdeeld in instructieblokken. De instructiemomenten zijn in de midden en bovenbouw op hetzelfde moment. Hierdoor kunnen kinderen in ander units instructie op hun eigen niveau volgen. We vinden het belangrijk dat alle kinderen de instructie kunnen krijgen die nodig is. Kinderen die leerdoelen al behaald hebben hoeven de instructie niet te volgen. Zij hebben hierdoor meer ruimte om aan eigen leerdoelen te werken. Tijdens de instructieblokken worden de didactische vakken gegeven: rekenen, taal, spelling en (begrijpend) lezen. De instructieniveaus hebben binnen onze school een kleur. We gebruiken hiervoor de kleuren van de regenboog.
Op “De Schuttershoek” zijn de uren in de eerste twee leerjaren 23 uur en 30 minuten per week
Op “De Schuttershoek” zijn de uren als volgt verdeeld:
- Groepen 3 en 4: 23 uur en 30 minuten per week.
- Groepen 5 t/m 8: 25 uur en 45 minuten per week.
Met ingang van schooljaar 2023-2024 is er bij ons op school een coördinator hoog- en meerbegaafdheid aangesteld. Zij heeft afgelopen jaar trainingen gevolgd om deze taak goed te kunnen volbrengen. Deze coördinator stuurt het proces aan om onze leerlingen die bovengemiddeld veel in hun mars hebben goed in beeld te hebben en hen ook op een beredeneerde wijze in hun onderwijsbehoeften te voorzien.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.