Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De vakleerkracht bewegingsonderwijs is een combinatiefunctionaris. Hij verzorgt het bewegingsonderwijs onder schooltijd en sport- en spellessen na schooltijd.
Vier- en vijfjarigen leren tijdens hun spel. Wij zorgen voor veel materiaal, waarvan de jongste leerlingen kunnen leren. Door veel met de leerlingen te praten wordt de woordenschat vergroot en leren zij zich goed uitdrukken. Er wordt gewerkt vanuit thema's die aansluiten bij de belevingswereld van de jonge kinderen. Binnen de thema's wordt uitgebreid aandacht besteed aan de taal- en rekenontwikkeling. Ook de motorische, sociaal-emotionele en kunstzinnige ontwikkeling komen aan bod. De leerlingen krijgen het onderwijsaanbod aangeboden in kleine instructiegroepen, klassikaal en/of individueel. In ons eigen speellokaal krijgen de leerlingen bewegingsonderwijs.
Het ondersteuningsprofiel maakt onderscheid in basisondersteuning en extra ondersteuning. De basisondersteuning ligt bij voorkeur bij alle scholen op een gelijk niveau. Extra ondersteuning kan per school verschillen. Bij extra ondersteuning gaat het om specifieke kwaliteiten van de school gericht op leerlingen die deze vorm van ondersteuning vragen. Extra ondersteuning vertaalt zich in arrangementen die de school kan bieden en waardoor doorgaans extra middelen worden ingezet. Arrangementen kunnen deels structureel deel uitmaken van het ondersteuningsaanbod en deels een tijdelijk karakter hebben.
Het ondersteuningsprofiel van de school vormt voor ouders een houvast bij de schoolkeuze en voor school/bestuur een houvast bij de toelating van leerlingen en het vinden van de meest geschikte plek voor de leerling.
De inhoud van het schoolondersteuningsprofiel:
- gegevens van de school
- karakteristiek en onderwijsvisie van de school
- kengetallen
- professionalisering
- organisatie van de ondersteuning
- grenzen van de ondersteuning
- conclusies en ambities
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Er is een nauwe samenwerking met het Ichthus College in Kampen.
Wij nemen deel aan de pilot Sterk Techniek Onderwijs. Wij maken gebruik van een 'technische bibliotheek' (technische bouwpakkettenm, 3D-printer, etc.), gaan met groep 5 t/m 8 naar technieklessen van experts op eigen locatie of op het Ichthus College.
Onze ambitie is een doorgaande leerlijn van PO naar VO op het gebied van Techniekonderwijs.
De school werkt samen met Prokino - kinderopvang. Jaarlijks werken de kleutergroep en peutergroep bij 5 thema's inhoudelijk samen.
1 tot 2 keer per week spelen de kinderen van 2,5 jaar tot 6 jaar samen buiten.