Welke doelen staan in het schoolplan?
De jaardoelen voor schooljaar 2023/ 2024 zijn als volgt geformuleerd voor Tweemaster Holleblok:
Basisvaardigheden:
Rekenen: Alle groepen laten een positieve trend zien op het vakgebied rekenen
-Taalverzorging: Alle groepen laten een positieve trend zien op het vakgebied taalverzorging. (Tweemaster Holleblok heeft zich georiënteerd op een nieuwe taalmethode en heeft hierin een keuze gemaakt. Lezen: TM Holleblok versterkt het leesplezier van haar leerlingen en verhoogt de effectiviteit van het stillezen (meetbaar maken met 0-meting). Dit wordt geborgd op de kwaliteitskaart 'lezen op vijf ondersteuningsniveaus'.
-TM Holleblok werkt op een eenduidige werkwijze om met leerling in beeld effectief en efficiënt te werken.
-Klassenmanagement: Er zijn vaste afspraken gemaakt over: de inrichting van het lokaal, het gebruik van de gang, het zitten in groepjes, nakijken van werk.
Talentontwikkeling & profilering
-TM Holleblok heeft het selectieproces van one-day-a-week geïmplementeerd
-We vullen ons curriciculum aan m.b.t. creatieve vakken
-Kleuterontwikkeling: De kleutervisie van TM Holleblok wordt steeds meer zichtbaar in de school.
Kwaliteitscultuur & kwaliteitszorg
-TM Holleblok werkt met bouwcoordinatoren die de bouw effectief coördineren.
-TM Hollblok werkt in de praktijk met een vaste en herkenbare werkwijze om cyclisch te werken
-De invulling van de studiedagen van TM Holleblok worden gedeeltelijk ingevuld door de ontwikkelteams die op een cyclische wijze werken.
-TM Holleblok heeft een up-to-date schoolplan
Burgerschapsvorming
Onze ambities/doelen
-Wij leren onze leerlingen om evenwichtig en respectvol (vanuit duidelijke waarden en normen) om te gaan met zichzelf, de medemens en de omgeving.
-Wij leren onze leerlingen wat democratie inhoudt en hier binnen zo goed mogelijk te handelen.
-Onze leerlingen leren hun mening over maatschappelijke thema’s te verwoorden.
-Wij leren onze leerlingen actief betrokken te zijn in de samenleving en gericht te zijn op samenwerking.
-Wij brengen onze leerlingen kennis en respect voor andere opvattingen en overtuigingen (religies) bij.
-Wij richten ons op de algemene ontwikkeling en we geven onze leerlingen culturele bagage mee voor het leven.