Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Uitgangspunt van onze school ten aanzien van passend onderwijs is dat wij een open houding hebben naar alle leerlingen die worden aangemeld. In het SOP kunt u lezen hoe wij de leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften een passend aanbod bieden op onze school en op welke wijze wij dit organiseren.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op De Gouden Kraal hebben we extra ondersteuning aan zowel de bovenkant (meer uitdaging nodig) als aan de onderkant (meer hulp en uitleg nodig) goed ingericht. We hebben Remedial Teaching, een rekenspecialist, een ergotherapeut, logopedist, een specialist Hoog- en meerbegaafdheid en diverse vakspecialisten. Daarnaast begeleiden we de extra ondersteuningsbehoefte op taalgebied met Remedial Teaching en het mentorprogramma Bouw! waarbij leerlingen extra leesaanbod en -les krijgen. We streven nog naar een sterke leescoordinator die voor alle leerlingen ons taal- en spellingonderwijs nog verder kan ontwikkelen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.