Montessorischool Gouden Kraal

Hoofdweg 107 1275 AB Huizen

  • Buiten spelen vergroot de motorische vaardigheden. Uitdaging zorgt voor plezier en motivatie.
  • Rekenen met behulp van montessorimateriaal geeft de leerlingen inzicht in wat ze doen.
  • Op De Gouden Kraal besteden we structureel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling en het welbevinden
  • Leerlingen hebben de ruimte om eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen.
  • Wij zijn een Gezonde School. Leerlingen werken in de schooltuin en begeleiden het proces van zaaien tot en met oogsten.

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien een collega ziek of afwezig is zoeken wij eerst intern naar een oplossing. We beschikken over een vaste vervangingspoule. Als dat niet blijkt te kunnen zetten wij de aanvraag extern uit bij PIO en zorgen zij voor vervanging (indien beschikbaar).

Bij langdurig verlof, zoals zwangerschapsverlof, wordt gezocht naar een vaste invaller voor de desbetreffende periode.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Uitgangspunt van onze school ten aanzien van passend onderwijs is dat wij een open houding hebben naar alle leerlingen die worden aangemeld. In het SOP kunt u lezen hoe wij de leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften een passend aanbod bieden op onze school en op welke wijze wij dit organiseren.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op De Gouden Kraal hebben we extra ondersteuning aan zowel de bovenkant (meer uitdaging nodig) als aan de onderkant (meer hulp en uitleg nodig) goed ingericht. We hebben Remedial Teaching, een rekenspecialist, een ergotherapeut, logopedist, een specialist Hoog- en meerbegaafdheid en diverse vakspecialisten. Daarnaast begeleiden we de extra ondersteuningsbehoefte op taalgebied met Remedial Teaching en het mentorprogramma Bouw! waarbij leerlingen extra leesaanbod en -les krijgen. We streven nog naar een sterke leescoordinator die voor alle leerlingen ons taal- en spellingonderwijs nog verder kan ontwikkelen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven