Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ook in de groepen 1 en 2 is er veel aandacht voor het woordenschatonderwijs d.m.v. LOGO 3000. Daarnaast lezen de leerlingen veel in prentenboeken en lezen de leerkrachten voor. De kleuters werken met de rekenmethode: Met Sprongen Vooruit.
Er is op de Bosrank veel aandacht voor het leesonderwijs en voor het woordenschatonderwijs (LOGO 3000).
Daarnaast besteden wij veel aandacht aan rekenen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.