De Horizon, nieuwkomersonderwijs

Brusselstraat 15 7559 NN Hengelo

  • Schoolfoto van De Horizon, nieuwkomersonderwijs
  • Schoolfoto van De Horizon, nieuwkomersonderwijs
  • Schoolfoto van De Horizon, nieuwkomersonderwijs
  • Schoolfoto van De Horizon, nieuwkomersonderwijs
  • Schoolfoto van De Horizon, nieuwkomersonderwijs

Resultaten eindtoets

Toelichting van de school

Het totale resultaat van de Eindtoets van groep 8 is voor de onderwijsinspectie één van de kengetallen die zij gebruiken om het onderwijs te beoordelen. Een school mag volgens bepaalde richtlijnen leerlingen uit de eindscore halen. Indien dat het geval is, is dit verwerkt in onderstaande scores.

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Toelichting van de school

Naast de methode-gebonden toetsen van rekenen, taal en spelling maken wij gebruik van de Cito-toetsen. Deze worden elk jaar afgenomen in januari (M-toetsen) en juni (E-toetsen). De resultaten van deze toetsen worden door de leerkrachten geanalyseerd op groeps- en leerlingniveau om vast te stellen of de gestelde doelen zijn behaald en om een passend aanbod op te stellen voor de komende periode. Ouders ontvangen bij het rapport de grafieken waarop de voortgang/vaardigheidsgroei wordt weergegeven. Voor ouders is zo zichtbaar welke groei de leerling heeft doorgemaakt en ook hoe de score is ten opzichte van de rest van de leerlingen in Nederland. De resultaten en analyses op schoolniveau worden 2 keer per jaar met het hele team besproken met als doel om meer zicht te krijgen op het onderwijsaanbod van de school. Deze informatie wordt verwerkt in ons onderwijsbeleid en de keuzes die wij als school hierin maken.

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Toelichting van de school

Het advies van de leerkracht van groep 8, in samenspraak met Intern Begeleider, is maatgevend voor de verwijzing naar het voortgezet onderwijs. De uitslag van de Eindtoets van groep 8 kan er toe leiden dat een advies naar boven wordt bijgesteld, wanneer een leerling hoger scoort. Een bijstelling naar beneden is niet mogelijk. Dus wanneer een leerling de Eindtoets van groep 8 slechter maakt dan van hem of haar verwacht mag worden, blijft het oorspronkelijke advies gehandhaafd.

De gegevens zijn voor deze school niet bekend.

Bron

Sociale ontwikkeling

Hoe denkt deze school over sociale ontwikkeling?

Wij vinden een goede sfeer op onze school erg belangrijk. De kinderen moeten zich veilig en geborgen voelen en met plezier naar school gaan. Ze moeten zich thuis voelen. Vanuit dit gevoel kunnen ze werken aan een persoonlijke ontwikkeling en een positief zelfbeeld. Leerkrachten en kinderen leren van elkaar in een plezierige sfeer. In onze school bieden we de kinderen rust , structuur en respect. We luisteren naar elkaar. Ieder kind is uniek en heeft zijn eigen talenten en interesses, het mag zichzelf zijn en zich in zijn eigen tempo ontwikkelen. We vinden het belangrijk om de juiste voorwaarden te scheppen zodat kinderen goed tot leren kunnen komen. Wij vinden het belangrijk kinderen te helpen zelf verantwoordelijkheid te leren nemen voor hun eigen leerproces, zodat ze leren zelfstandig te worden en vertrouwen hebben in elkaar.

Kernwaarden uit de visie op sociale ontwikkeling

  • Veiligheid
  • Elkaar respecteren
  • Verbonden

Wat zegt de inspectie over de school?

De Inspectie van het Onderwijs onderzoekt minimaal één keer in de vier jaar het bestuur van een school. De inspectie kijkt dan of de kwaliteitszorg, de onderwijskwaliteit en de financiële zaken bij het schoolbestuur op orde zijn. Daarnaast bezoekt de inspectie een aantal scholen die bij het schoolbestuur horen en onderzoekt deze scholen nader. De gegevens van het laatste onderzoek van de inspectie zijn beschikbaar op de website van de onderwijsinspectie.

Terug naar boven