Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het werken in de onderbouw is thematisch van opzet. Dat wil zeggen dat alle onderwijsleerinhoud in het vastgestelde thema vorm krijgt binnen themahoeken. De leerkrachten zorgen voor een uitdagende leeromgeving. Omdat kinderen leren door te spelen en te bewegen ontdekken ze met hun hele lijf en alle zintuigen de wereld om hen heen. Ons grote groene buitenterrein nodigt dan ook uit om groot en veel te bewegen. Opgroeien doe je niet alleen. Samen met de kinderen, de ouders en de leerkrachten halen we het beste uit de kleuter.
De school werkt met één instroomgroep (1i). De kinderen, die na september 4 jaar worden, starten in deze instroomgroep. Deze groep start eind oktober/begin november met een paar kinderen en gaandeweg het jaar stromen kinderen - in groepjes – in, die later dat schooljaar 4 jaar worden. Het instroommoment van zo’n groepje ligt zo dicht mogelijk bij het moment, waarop deze kinderen 4 jaar worden. Om de 4-jarigen relatief rustig aan hun schooltijd te laten beginnen, is er bewust voor gekozen om de kinderen uit de instroomgroep op vrijdag vrij te geven. De kinderen die jarig zijn in juli t/m september starten het schooljaar in één van onze groepen 1.
Vanaf groep 1 t/m groep 8 zijn alle groepen dubbel, de zogenaamde parallelgroepen a en b. Omdat in de groepen 3 de kinderen in toenemende mate bezig zijn met het geleide leren, worden deze groepen aan het einde van het schooljaar sowieso opnieuw ingedeeld richting groep 4. Dit schooljaar start de school met 442 kinderen verdeeld over 17 groepen.
Ons volledige schoolondersteuningsprofiel kunt u vinden op onze website of op de website van scholenopdekaart.nl als bijlage van het kopje "Schoolondersteuningsprofiel".Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door gerichte scholing en teambijeenkomsten verbeteren we ons onderwijs aan 'anders lerende' kinderen. Ook zetten we in op effectiever didactiek waardoor kinderen met meer ondersteuningsbehoefte meekunnen in de groep.
Onze school heeft extra aanbod voor het jonge kind: Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) /peuteropvang. We werken samen met kinderopvangorganisatie Korein in het gebouw van de school. Samen werken we met een erkend VVE-programma. VVE staat voor voor- en vroegschoolse educatie. Middels (begeleid) spel leren jonge kinderen. De betrokkenheid van ouders vinden we erg van belang. Daarom organiseren we regelmatig een inloopochtend en krijgen ouders informatie over de actuele thema's. We werken met het observatie-instrument mijn kleutergroep! Er is sprake van een zorgvuldige overdracht van de peuterspeelzaal naar de basisschool.