Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Jaarlijks wordt de groepsverdeling opgenomen in de informatiekalender, de bijlage van deze schoolgids
De genoemde uren per vak zijn een richtlijn voor de leerkracht om het rooster vorm te geven. Een leerkracht kan, afhankelijk van zijn of haar groep afwijken om meer leertijd te geven aan een bepaald vakgebied. Daarmee kan worden tegemoetgekomen aan de verschillen per groep.
In het schoolondersteuningsprofiel kunt u lezen hoe onze zorg is georganiseerd.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door een nauwe samenwerking tussen de kwaliteitscoördinatoren van de scholen van onze wijken (ROK 11) wordt de kennis en expertise versterkt. Ons ROK heeft een samenwerking met Push. Samen met Push zijn twee programma's ontwikkeld; Opstap en Samenstap. Deze programma's zijn ontwikkeld voor de jongste kinderen om ouders met hun kind extra ondersteuning te kunnen bieden op gebied van opvoeding en leerontwikkeling. Deze twee programma's zullen de komende jaren verder geïmplementeerd worden.
De samenwerking met de peuterspeelzaal richt zich o.a. op een zo soepel mogelijke overgang van de peuterspeelzaal naar onze basisschool. Pedagogisch medewerkers en leerkrachten van de onderbouw hebben regelmatig overleg met elkaar om werkwijzen en pedagogisch handelen te bespreken. Tussendoor is er contact tussen coördinatoren in verband met de (warme) overdracht.
De aanpak in groep 1 en 2 verschilt van die in hogere groepen. De inrichting van de lokalen is anders net als de manier van werken. De schooldag begint meestal in de kring. Daarnaast wordt er gespeeld en gewerkt aan tafels, in hoeken, op de gang, in het speellokaal, op de speelplaats of achter de computer. In het begin ligt de nadruk op het wennen aan het naar school gaan en het leren van de regels.
In ons kleuterinformatieboekje staat de werkwijze in de groepen 1/2 uitgebreid beschreven. Dit informatieboekje is te vinden op onze website en nieuwe ouders krijgen het boekje bij de start van hun kind in groep 1/2 bij ons op school.