Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In ons team hebben we ontwikkelgroepen die geleid worden door leerkrachten met een specialisatie/opleiding:
- Rekenen
- Eigenaarschap
- Breinhelden
De Tweeklank kiest ervoor om geen vast rooster te hanteren. Leerkrachten bepalen aan de hand van de ontwikkeling van de groep welke (spel-) activiteiten gepland worden.
De Tweeklank kiest ervoor om geen vast rooster te hanteren.
Leerkrachten bepalen in overleg met directie aan welke vakken meer / minder tijd besteed wordt. Keuzes hiervoor worden gemaakt op basis van ontwikkeling en resultaten van de groep.
Op de Tweeklank spreken wij niet van doelgroepen; wij kijken naar het kind. Samen met ouders willen we kijken naar wat een kind te bieden heeft en nodig heeft in zijn ontwikkeling. We kijken verder dan de onderwijsbehoeften van het kind. We kijken ook naar ondersteuningsbehoeften van leerkrachten, medeleerlingen en ouders. Met elkaar maken we een plan en evalueren we dit. Wanneer er voor het plan meer of iets anders nodig is dan wij binnen onze school kunnen organiseren dan denkt zowel ons bestuur, WIJ de Venen, als ons samenwerkingsverband graag mee in mogelijkheden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op de Tweeklank vinden wij onze open blik, het 'helemaal jij' van de kinderen essentieel als basishouding van alle teamleden. De komende jaren zullen een aantal collega's zich verder specialiseren op 1 vakgebied. (Taal/lezen, culturele vorming).
Alle collega's zullen vanuit hun eigen persoonlijk leerplan en onze (her)implementatie van handelingsgericht werken doelen en ambities stellen. Het vergroten van ons netwerk; het kunnen uitbesteden van de ondersteuningsbehoefte heeft ook onze aandacht.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.