Rooms katholiek Basisschool St Bavo

Eemstraat 15 2025 RD Haarlem

Schoolfoto van Rooms katholiek Basisschool St Bavo

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als er sprake is van ziekte (ongepland verlof of calamiteit) dan wordt de zieke leerkracht in eerste instantie vervangen door een ambulante collega, een collega uit de vervangingspool of door een onderwijsassistent.

Indien dat niet mogelijk is gaan wij over tot verdelen.

Een laatste middel is het naar huis sturen van een groep, maar dat beperken we tot het uiterste minimum en doen we pas als de afwezigheid langer duurt en er geen vervanging georganiseerd kan worden.

Bij gepland verlof zoeken we eerst intern en vervolgens extern naar een vervanger. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

We hebben voor dit onderdeel geen gegevens (ontvangen).

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Onze school word bezocht door 190 leerlingen. Van deze leerlingen heeft 25% een gewicht: 6 x 0,3; 11 x 1,2 en 38 NOAT-leerlingen. Onze leerlingen komen uit de buurt waar de school gelegen is. De populatie is daarmee divers. De laatste jaren merken we een toename op van leerlingen waarvan Nederlands niet de eerste taal is. Het leerlingaantal daalt de laatste jaren licht. In algemene zin hebben wij –op grond van de kenmerken van de leerlingen- de volgende aandachtspunten: extra aandacht voor taalonderwijs, extra aandacht voor gedragsregulering, extra aandacht voor leerlingen die anders leren dan andere kinderen en extra aandacht voor burgerschap.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Vanuit onze visie: "wij leren onze leerlingen zich te ontwikkelen tot wereldburger" is ons grootste ontwikkeldoel om steeds beter te kunnen voorzien in de onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Dat betekent voor ons dat wij actiefvormgeven aan alle facetten van Passend Onderwijs. Daarnaast versterken wij op onze school de professionele cultuur, scholen wij ons op actuele thema's zoals opbrengstgericht werken, executieve vaardigheden en instructiemodellen. Daarnaast versterken wij de samenwerking met de ouders en zorgen wij voor een veilig en stimulerend klimaat. Tenslotte gaan wij ons orienteren op thematisch onderwijsaanbod en op een meer vak-geïntegreerde aanpak.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven