Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Triangel bestaat het team uit een directeur, IB'er, leerkrachten en onderwijsondersteunend personeel waaronder verschillende onderwijsassistenten. Binnen ons team hebben we een gedragsspecialist en een hoogbegaafdheidsspecialist, die het team op de achtergrond kunnen ondersteunen.
In de onderbouw werken de groepen met thema's. Daarbinnen worden de vakken aangeboden, maar dat is met elkaar verweven. Soms is de bewegingsles de rekenles of muziek de taalles! We werken met leerlijnen waarmee we bijhouden hoe de ontwikkeling van de leerlingen verloopt. Globaal houden we de uren aan zoals hierboven beschreven.
Op De Triangel besteden we een groot deel van de beschikbare uren aan de kernvakken lezen, taal en rekenen. In de bovenbouw maken we voor rekenen gebruik van Snappet. Snappet is een digitaal en adaptief onderwijsplatform dat kinderen uitdaagt zich optimaal te ontwikkelen. De leerlingen werken hiermee op een ChromeBook. We werken gemiddeld per dag een uur per kernvak. We evalueren halfjaarlijks naar aanleiding van de groepstoetsen van het Leerling Volg Systeem per groep of er meer of minder aanbod nodig is per vak. Dat kan dus per groep iets verschillen. Als uitgangspunt hebben we dat minstens 50% van de onderwijstijd besteed wordt aan deze kernvakken.
Onze school biedt ondersteuning op allerlei gebieden.
De school heeft zich met name gespecialiseerd in kinderen met NT2-problematiek en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong en/of die meer- of hoogbegaafd zijn.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn in 2022 gestart met een nascholing voor de methode KWINK (sociaal-emotioneel). Doel is om leerlingen nog beter te kunnen voorbereiden op hun leven in onze maatschappij.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.