Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Triangel bestaat het team uit een directeur, IB'er, leerkrachten en onderwijsondersteunend personeel waaronder verschillende onderwijsassistenten. Binnen ons team hebben we een gedragsspecialist en een hoogbegaafdheidsspecialist, die het team op de achtergrond kunnen ondersteunen.
In de onderbouw werken de groepen met thema's. Daarbinnen worden de vakken aangeboden, maar dat is met elkaar verweven. Soms is de bewegingsles de rekenles of muziek de taalles! We werken met leerlijnen waarmee we bijhouden hoe de ontwikkeling van de leerlingen verloopt. Globaal houden we de uren aan zoals hierboven beschreven.
Op De Triangel besteden we een groot deel van de beschikbare uren aan de kernvakken lezen, taal en rekenen. In de bovenbouw maken we voor rekenen gebruik van Snappet. Snappet is een digitaal en adaptief onderwijsplatform dat kinderen uitdaagt zich optimaal te ontwikkelen. De leerlingen werken hiermee op een ChromeBook. We werken gemiddeld per dag een uur per kernvak. We evalueren halfjaarlijks naar aanleiding van de groepstoetsen van het Leerling Volg Systeem per groep of er meer of minder aanbod nodig is per vak. Dat kan dus per groep iets verschillen. Als uitgangspunt hebben we dat minstens 50% van de onderwijstijd besteed wordt aan deze kernvakken.
Kindteam
Vanaf schooljaar 2024/2025 werken we op de Triangel met een kindteam. In dit kindteam overleggen we met diverse professionals over de ontwikkeling van kinderen. Zo helpen we elkaar en geven we elkaar advies.
Het Kindteam bestaat uit de intern begeleider, de jeugdverpleegkundige van de GDD, een medewerker van het WIJ-team en de leerplicht ambtenaar die verbonden is aan onze school. Als er zorgen zijn over een kind, kan het Kindteam meedenken en adviseren. Maar vooral willen we dat het Kindteam voor ouders makkelijk benaderbaar is voor allerlei vragen op het gebied van opvoeden en de ontwikkeling van uw kind.Het kindteam komt regelmatig bijeen.
Heeft u als ouder/verzorger vragen of behoefte aan ondersteuning vanuit het Kindteam, neem dan contact op met onze intern begeleider Liesbeth Holsappel
De school heeft zich verder met name gespecialiseerd in kinderen met NT2-problematiek en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong en/of die meer- of hoogbegaafd zijn.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn in 2022 gestart met een nascholing voor de methode KWINK (sociaal-emotioneel). Doel is om leerlingen nog beter te kunnen voorbereiden op hun leven in onze maatschappij.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.