Christelijke Basisschool De Claercamp

Voorhof 2 9873 TK Gerkesklooster

Schoolfoto van Christelijke Basisschool De Claercamp

Het team

Toelichting van de school

Groepssamenstelling en groepsleerkrachten

Groep 1/2: Juf Rommie: maandag, dinsdag en woensdag

                 Juf Gerry: dinsdagochtend, woensdag, donderdag en vrijdag

Groep 3/4: Juf Klaske: maandag, dinsdag en woensdag

                 Juf Fenneke: woensdag, donderdag en vrijdag

Groep 5/6: Juf Grietje: maandag, donderdag en vrijdag

                 Juf Sanne: dinsdag en woensdag

Groep 7/8: Juf Joke: maandag, dinsdag en woensdag

                 Meester André: dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag

Juf Joke is 0,2 WTF extra op school aanwezig. Zij ondersteunt in de groepen 3 t/m 8 de leerkrachten ten aanzien van de middengroep/meerkunners en coördineert het groepsdoorbrekend werken m.b.t. het vakgebied technisch lezen/begrijpend lezen. Daarnaast verzorgt zij ook de groepsdoorbrekend activiteiten rondom het automatiseren van reken/leesactiviteiten.

Hennie de Vries is onze administratief medewerker. Zij is op maandagochtend aanwezig.

Jaap de Vries is onze conciërge. Hij is aanwezig op dinsdagochtend en donderdagochtend.

Het formatie plaatje hierboven beschreven zal vanaf 1 november in gaan. Tot 1 november hebben wij een alternatief formatieplaatje i.v.m. een vacature in groep 3/4. Deze kunnen wij tijdelijk tot 1 november intern oplossen. Dit doen we door meester André op maandag en dinsdag voor groep 3/4 te plaatsen en Grietje zal tot 1 november op de dinsdagen extra aanwezig zijn.

  

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De vervanging wordt geregeld conform CAO-PO. Het hoofdkantoor (P&O) speelt hierin een belangrijke rol. We werken met en vervangerspool. Omdat er tegenwoordig een groot tekort is aan (inval)leerkrachten zal het steeds moeilijker worden om vervanging bij ziekte of verlof goed te kunnen regelen. PCBS de Claercamp stuurt bij hoge uitzondering een klas naar huis bij ziekte. Ouders worden altijd tijdig op de hoogte gebracht en de school biedt daarbij opvang voor kinderen waar op dat moment thuis geen opvang is te regelen.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

We hebben voor dit onderdeel geen gegevens (ontvangen).

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In het schoolondersteuningsprofiel omschrijft de school hoe leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleid worden en welke middelen de school hiervoor ter beschikking heeft.

Het contact met ouders hierover komt ook aan bod. Leerlingen met een extra ondersteuningsaanvraag hebben die ondersteuning nodig vanwege bijvoorbeeld lichamelijke-of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, een gedragsprobleem of een leerstoornis. De doelgroepen en onze specialisten en mogelijkheden met betrekking tot onderwijs op verschillende niveaus en aan specifieke leerlingen zijn beschreven in ons ondersteuningsprofiel. Deze zijn via een link te downloaden van 'mijn Scholen op de kaart' of aan te vragen via de school.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Door de subsidie basisvaardigheden hebben wij extra formatie op de groepen kunnen zetten. Hierdoor is er meer aandacht en zorg voor de individuele leerling. We geven tijdens de splitsing effectieve instructies volgens het EDI model, waarbij er tijdens dit moment extra aandacht is voor de basisvakken. Tevens is er de gelegenheid om in deze kleinere setting, kind-leergesprekken te voeren.

Indien nodig zullen wij gebruik maken van de expertise van externen, denkende hierbij aan het gebiedsteam.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Kinderen met een risico op achterstanden krijgen via speciale programma's extra aandacht voor hun ontwikkeling. Zo kunnen ze goed van start op de basisschool. Voorschoolse educatie wordt aangeboden op de peuterspeelzaal of op de kinderopvang. Vroegschoolse educatie wordt gegeven in groep 1 en 2 van de basisschool. Schoolbesturen werken hiervoor samen met het gemeentebestuur. Daarnaast is er een themagroep die bestaat uit vertegenwoordigers van alle soorten onderwijs en kinderopvang/peuterspeelzalen in de gemeente.Bij zowel voor-als vroegschoolse educatie is het betrekken van ouders zeer belangrijk.

Onze school is geen VVE-school. We werken voor de voor- en vroegschoolse educatie samen met de peuterspeelzaal 'De Dolfijn' welk inpandig is. 

Bij de overgang van de peuterspeelzaal naar de kleutergroepen worden er digitaal documenten overgedragen. Daarnaast vindt er een 'warme' overdracht plaats tussen peuterspeelzaal en de leerkracht van groep 1.

In samenwerking met de peuterspeelzaal en de gemeente Achtkarspelen doen we mee aan het VVE-thuis project. Dit project sluit aan bij ons speerpunt taal/leesonderwijs.

Terug naar boven