Openbare Daltonschool de Skâns

De Kolk 1A 9249 MC Frieschepalen

  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool de Skâns
  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool de Skâns
  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool de Skâns

Het team

Toelichting van de school

Binnen het team werken verschillende medewerkers, namelijk:

Leerkrachten: 

  • Anita Bolier (groep 4/5a)
  • Felicia Hoekstra (groep 4/5a)
  • Linda Jansma (groep 1/2/3, 5b/6, 7/8)
  • Carin Nauta (groep 7/8)
  • Tamara van der Vliet (groep 1/2/3) 
  • Petra van der Vlugt (5b/6)

Intern begeleider: Carin Nauta

Directeur: Anita Bolier

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Lesuitval proberen we vanzelfsprekend zoveel mogelijk te voorkomen. Mocht er toch een leerkracht afwezig zijn, dan proberen we een invalleerkracht in te zetten. Omdat er ook in onze regio een tekort is aan invalleerkrachten, werken de scholen binnen ons bestuur met een protocol waarin onderstaande stappen worden doorlopen.

  • Mocht er geen invalleerkracht beschikbaar zijn, dan proberen we eerst intern een oplossing te vinden. Gedurende de eerste dagen wordt de vervanging indien mogelijk intern opgelost. Dit kan bijvoorbeeld door de extra inzet van een eigen leerkracht, de inzet van directie of intern begeleider, het samenvoegen van een aantal groepen of het verdelen van de leerlingen over de overige groepen.
  • Slechts in het uiterste geval hebben de leerlingen geen les op school.
  • Bij langdurige vervanging wordt extern naar een structurele oplossing gezocht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen:
  • De Skâns werkt met de combinatiegroepen, 1/2/3, 4/5, 5/6 en 7/8. Iedere groep heeft twee vaste basisleerkrachten die elkaar afwisselen.
  • Naast de combinatiegroepen maken we regelmatig gebruik van ons lesplein. Op het lesplein kunnen kinderen er voor kiezen om een deel van hun zelfstandige taken te maken.
  • N.a.v. de IEP LVS-toetsen volgen een aantal leerlingen reken-, taal- en spellinginstructies binnen een andere leerstof en/of leerjaargang.
  • Voor het vak begrijpend lezen en spelling werken we groepsdoorbrekend in niveaugroepen. 

Vakleerkrachten:

  • Er is een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Hij ondersteunt de andere leerkrachten bij de organisatie van de bewegingslessen en geeft gymles.
  • Er komen wekelijks vakleerkrachten voor Humanistisch Vormend Onderwijs en/of Godsdienstig Vormend Onderwijs. Kinderen kunnen vanaf groep 5 kiezen voor HVO of GVO.
  • In groep 4 t/m 8 krijgen de kinderen periodiek les van een vakleerkracht muziek voor het bespelen van een muziekinstrument.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Voor diverse expertises krijgt de school ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband en het ondersteuningsteam.

Wij zijn een reguliere basisschool met de focus op de juiste zorg en begeleiding voor elke leerling. Dit vertaalt zich in een ontwikkelplan voor elke leerling. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Het werken met de hoofd, hart en handen plannen wordt voortgezet. Extra ondersteuningsbehoefte wordt in principe in de klas vormgegeven. We werken met een individueel plan voor elk kind.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven