Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ongeveer 263 leerlingen bezoeken de Toermalijn. Op de Toermalijn zijn de leerlingen grotendeels in leerstofjaarklassen gegroepeerd. Bij de kleuters wordt er gewerkt met combinatiegroepen (groep 1/2) en er is dit schooljaar een combinatiegroep 3/4.
Het onderwijs gaat deels uit van het leerstoffenjaarklassensysteem. We houden daarbij rekening met de verschillen bij de kinderen en stemmen ons onderwijsaanbod af op de behoefte van het kind. We ontwikkelen groep doorbrekende vormen om zo ons aanbod nog meer passend te maken bij de ontwikkelbehoefte van het kind.
Op de Toermalijn werken we vanuit de kerndoelen van het ministerie van onderwijs. Afhankelijk van de onderwijsbehoeften van de leerling wordt het onderwijs passend gemaakt bij de leerling. Onder taal verstaan wij Nederlandse taal, technisch en begrijpend lezen en spelling.
Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in o.a. het schoolondersteuningsprofiel (SOP). In het schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:
*Een korte typering van de school.
*De kwaliteit en ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen.
*De deskundigheid waarover onze school kan beschikken.
*De voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.
Het schoolondersteuningsprofiel van IKC Toermalijn ligt op school ter inzage voor u.