Katholieke Basisschool De Aventurijn

Slagveld 55 4871 ND Etten-Leur

  • Schoolfoto van Katholieke Basisschool De Aventurijn
  • Schoolfoto van Katholieke Basisschool De Aventurijn
  • Schoolfoto van Katholieke Basisschool De Aventurijn
  • Schoolfoto van Katholieke Basisschool De Aventurijn
  • Schoolfoto van Katholieke Basisschool De Aventurijn

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Stichting SKPOEL is voor het regelen van vervanging van een zieke leerkracht aangesloten bij Leswerk. Het kan voorkomen dat Leswerk geen vervanger beschikbaar heeft. Als dit aan de orde is, is het onderstaande beleid van toepassing.

In volgorde van prioriteit worden de volgende stappen voor vervanging van een zieke leerkracht genomen:

1. Via de planner van Leswerk zijn eerst alle mogelijke vervangers benaderd.
2. De parttimers van de eigen school worden benaderd met de vraag of zij willen invallen. De school heeft hier vooraf met alle medewerkers een afspraak over gemaakt.

Als dit geen oplossing biedt, dan volgen de onderstaande mogelijkheden:

3. Inzet van Pabostudenten leerjaar 3 of 4 in de groep waar stage wordt gelopen. Dit onder supervisie van de leerkracht in de naastgelegen groep. De hiermee vrijgekomen leerkracht vervangt in de groep van de zieke leerkracht.
4. Aan de leerkrachten die verlof hebben of vrij zijn vragen om de dag te wisselen.
5. De leerkracht, onderwijsondersteuner, schooldirecteur of IB-er die op het moment van de vervangingsbehoefte geen lesgevende taken heeft, vangt de eerste dag op en doet dit maximaal tweemaal per maand.
6. Indien mogelijk de groep verdelen over de andere groepen (hotelklas), dit voor maximaal één dag. Dit is een noodoplossing en wordt alleen uitgevoerd om te voorkomen dat leerlingen naar huis moeten worden gestuurd.

Indien dit niet tot een aanvaardbare oplossing leidt, dan kan ervoor worden gekozen de betreffende groep thuis te laten blijven, volgens richtlijnen van de onderwijsinspectie: de inspectie, de leerplichtambtenaar en de MR worden geïnformeerd.

7. Een besluit om een groep niet naar school te laten komen, wordt genomen ná overleg met de directeur-bestuurder en wordt medegedeeld aan de inspectie. Als hiertoe is besloten, zullen de kinderen van de groep een bericht mee naar huis krijgen. Hierin worden de ouders op de hoogte gebracht van het feit dat hun kind de volgende dag geen les kan krijgen en dus ook niet op school wordt verwacht. Voor leerlingen die geen opvang hebben, wordt binnen de school noodopvang geregeld.

8. Het besluit kinderen thuis te laten, geldt telkens voor 1 dag. Indien de leerkracht dan nog afwezig is, wordt de procedure herhaald. Als dit meerdere dagen achter elkaar nodig is, zal iedere dag een andere groep leerlingen thuis moeten blijven. De vrijkomende leerkracht zal de groep van de zieke leerkracht opvangen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De invulling van de lestijd is slechts een indicatie. In de praktijk zijn veel vakgebieden met elkaar verweven en wordt de ontwikkeling tijdens een activiteit op meerdere gebieden gestimuleerd.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Om optimaal tegemoet te kunnen komen aan de onderwijsbehoefte van een groep worden er keuzes gemaakt in de invulling van de onderwijstijd. Dit kan per groep of leerjaar verschillen. De invulling van de lestijd is slechts een indicatie.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Terug naar boven