Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Leerlingen moeten in de acht schooljaren van het basisonderwijs ten minste 7.520 uren onderwijs krijgen. Verder moeten leerlingen in de eerste vier schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur onderwijs krijgen. In de laatste vier schooljaren (bovenbouw) is dit 3.760 uur. In onze urenberekening die wij jaarlijks maken houden wij rekening met de wettelijke eisen en houden wij een marge aan voor onverwachte zaken.
Op onze school werken wij met het vijf gelijke dagen model. Dat betekent dat de leerlingen maandag t/m vrijdag van 8.30 uur t/m 14.00 uur naar school gaan. Van deze 5,5 uur, is 5 uur lestijd en 0,5 uur pauzetijd. De pauzetijd is opgedeeld in tweeën, een ochtendpauze en middagpauze van een kwartier. In het onderstaande schema is de urentabel opgenomen. Hierin staat hoe de lesuren per week worden verdeeld over de verschillende vakgebieden. Het is een leidraad voor elke groep. Er kan worden afgeweken naar aanleiding van een groepsanalyse die in samenwerking met de intern begeleider tot stand is gekomen.
Op Wereldwijs leren we dat kinderen inzicht krijgen in hun eigen drijfveren en talenten, maar ook inzicht krijgen in elkaar. Op die manier vormen we met een elkaar een fijne school, waar het veilig is, waar een goed leerklimaat heerst en waar de leerkracht elke leerling kan voorzien van de juiste ondersteuning.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.