Wat is de klachtenregeling?
Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. Als ouder kunt u soms ontevreden zijn. We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg goed kunnen oplossen. Als u ergens mee zit, een vraag of een klacht heeft, bespreek dit dan met degene die het aangaat. Alleen door er met de juiste persoon over te praten, kan er iets worden opgelost en kan het worden voorkomen dat een verhaal een eigen leven gaat leiden.
Lukt het niet om er samen uit te komen of is de klacht zo ernstig van aard, dat er meer moet gebeuren dan een enkel gesprek. Dan kunt u in beide gevallen op basis van de klachtenregeling openbaar primair onderwijs een mondelinge of schriftelijke klacht indienen bij de schoolleiding of Consent.
Consent Postbus 40042
7504 RA Enschede
tel. (053) 488 44 44
Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders een beroep doen op ondersteuning van de externe vertrouwenspersoon. Deze vertrouwenspersoon is er voor u: ze luistert naar u, geeft u informatie over de mogelijke vervolgstappen en geeft u advies. U kunt de externe vertrouwenspersoon zien als een objectieve deskundige van buiten de school. De externe vertrouwenspersoon behandelt dat wat u vertelt, in vertrouwen. Naast het geven van informatie en advies kan de externe vertrouwenspersoon ook optreden als bemiddelaar. De externe vertrouwenspersoon voor het openbaar onderwijs is: Mevr. Lara Wagenaar-Verwaal; [email protected]
Kinderen kunnen ook op school hun verhaal kwijt bij onze interne vertrouwenspersoon: