De Windhoek

Herenweg 72 A 1935 AG Egmond-Binnen

  • Schoolfoto van De Windhoek
  • Schoolfoto van De Windhoek
  • Schoolfoto van De Windhoek
  • Schoolfoto van De Windhoek
  • Schoolfoto van De Windhoek

Het team

Toelichting van de school

Wij werken met een bevlogen team. Elk teamlid heeft naast het werk in de eigen groep een specialisme dat schoolbreed ingezet wordt. Hierdoor vergroten wij onze kennis en beteren wij het onderwijs.

Wij werken in het schooljaar met 8 groepen. 

Groep 1 /2 A    Judith Rooker en Iris Melker

Groep  1 /2 B   Marjolein van de Graan en Christina Verstegen

Groep 3          Petra Zonneveld

Groep 4          Dion Kies

Groep 5          José Helderop en Christina Verstegen

Groep 6          Kelly Reij

Groep 7          Emma Schipper

Groep 8          Mirte Klinger en Harold de Boer

flexibele schil  Tim Koelink (vervangt bij ziekte, opleiding, vervangt de specialisten en vervangt i.v.m. werkdrukverlichting)

IB-er: Harold de Boer

Vakleerkracht gymnastiek: Renée van der Vinne

Vakleerkracht muziek: Esther Hoek

Wij werken samen met verschillende instanties die muziek, dans en andere culturele activiteiten aanbieden. Jaarlijks kiezen wij uit hun aanbod verschillende projecten en activiteiten die we in alle groepen aanbieden.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij Tabijn werkt een aantal leerkrachten in de zogenaamde flexpool. In goed overleg kunnen deze collega’s snel en flexibel ingezet worden om uitval van les- en opvangactiviteiten te beperken.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij bieden extra ondersteuning aan leerlingen met een rekenproblematiek, een taalproblematiek en aan plusleerlingen.

Passend onderwijs
Op 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs in gegaan. Passend Onderwijs moet ervoor zorgen dat kinderen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs krijgen. Deze wet is er juist gekomen voor die kinderen iets extra’s nodig hebben, bijvoorbeeld omdat het leren moeilijker gaat, of juist uitdaging mist bij het leren, of omdat extra begeleiding nodig is vanwege een beperking of gedrag. Scholen en kindcentra hebben bij passend onderwijs zorgplicht. Dit betekent dat iedere school of kindcentrum de taak heeft om alle kinderen een passende onderwijsplek te bieden en waar nodig extra ondersteuning te geven, bij voorkeur in het regulier basisonderwijs en pas als het niet anders kan in het speciaal basisonderwijs of het speciaal onderwijs. Onze school wordt ondersteund door samenwerkingsverband PO Noord-Kennemerland https://www.ppo-nk.nl

Op de website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/passend-onderwijs vindt u altijd de laatste informatie over de landelijke ontwikkelingen.  

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven