<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De onderwijstijd in de onderbouw wordt besteed aan de sociaal-emotionele, taal-, reken-, muzikale en motorische ontwikkeling.
Binnen thematisch onderwijs worden per thema taal- en rekendoelen bepaald die centraal staan in een periode van ca. 4 weken. Deze doelen vormen de basis van activiteiten die plaatsvinden in de kring, kleine kringen en in hoeken tijdens de werklessen. Naar behoefte van de groep kan ervoor gekozen worden onderwijstijd meer te richten op taal of rekenen. Er wordt in ieder geval 2 momenten in de week gericht aandacht besteed aan de sociaal-emotionele ontwikkeling m.b.v. de kanjermethode.
Daarnaast is er dagelijks ruimte voor activiteiten in de buitenlucht.