Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De school is gekenmerkt als een netwerkschool die afhankelijk van de problematiek zorg kan bieden aan leerlingen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking. In het protocol van aanname staat beschreven hoe wij de omgaan met het aanname beleid.
Kinderen met ADHD, ASS, dyslexie, discalculie, spraak-taalstoornissen en spierproblematiek zijn binnen onze school aanwezig en krijgen aangepaste hulp. De intensiteit van de te geven hulp is afhankelijk van de hoeveelheid formatie die wordt toegekend. Primair wordt de hulp gegeven door de groepsleraar. De groepsleraar wordt waar mogelijk ondersteund door onderwijsassistentes in opleiding en/of pedagogisch medewerkers in opleiding.
Er is nauwe samenwerking met hulpverlenende instanties zoals CJG, SBO-expertise en indien van toepassing bij een rugzakleerling ondersteuning vanuit de REC-scholen (ambulante begeleiding).
Uitgebreidere informatie leest u in het schoolondersteuningsprofiel van de school.