Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ons onderwijs in de groepen 1 en 2 is...
Waardevol
Vanuit ons geloof zijn alle kinderen waardevol. Elk kind is van waarde, elk kind is uniek. Met ons projectmatig onderwijs dragen wij bij aan de ontwikkeling van de cognitieve, sociaal emotionele en creatieve vaardigheden. Je veilig en je gezien voelen is een voorwaarde.Verbindend
Met ons onderwijs zoeken wij voortdurend naar de verbinding. Wij zoeken naar de verbinding met onze Schepper en Gids, met het kind, elkaar, de ouders, de wereld om ons heen en de leerstof. Je mag jezelf en de ander leren kennen.Ontdekkend
Samen mogen wij de wereld om ons heen ontdekken en ervaren. Met onze uitdagende en stimulerende leeromgeving creëren wij (deels) met het kind ons onderwijs. In kleine stapjes mogen kinderen hun grenzen verlengen. De doelen, leerlijnen en de leerkrachtobservaties vormen de basis van ons onderwijsaanbod. De methodes worden gebruikt als leidraad. Wij komen tegemoet aan de behoeftes en verlangens van elk kind binnen onze mogelijkheden. Er is een balans tussen moeten en mogen. Er is veel ruimte voor spel, bewegen en creativiteit. Samen werken wij aan goed onderwijs en een mooie toekomst.
Jeelo bestaat uit geschiedenis, maatschappelijke verhoudingen, aardrijkskunde, kennis der natuur, verkeer, burgerschap en de expressieve vakken.
Wij bieden een geïntegreerde leerlijn voor kinderen van 2,5 tot 13 jaar. Dit doen we door onderwijs en kinderopvang binnen onze school te combineren. Onze school is onderdeel van een integraal kindcentrum. Naast de school zijn in dit kindcentrum buitenschoolse opvang en een peuterspeelzaal ondergebracht. Als school en kinderopvang werken we nauw samen aan een optimale ontwikkeling voor onze kinderen.
De peuters
We werken bij de peuteropvang vanuit de methode “Uk&Puk”. Deze methode bestaat uit thema's. De peuters worden betrokken bij de activiteiten. De taal-, sociaal-emotionele- en cognitieve ontwikkeling wordt duidelijk gestimuleerd aan de hand van de methode “Uk&Puk”. Dit op een speelse manier, die past bij de belevingswereld van de peuter.De groepen 1, 2 en 3
Het onderwijs aan de groepen 1, 2 en 3 verschilt met de aanpak in de andere groepen. De ontwikkeling van de kinderen vraagt om een andere manier van werken. Wij hebben het onderwijs proberen samen te vatten in drie kernwoorden, die wij van waarde vinden:Waardevol
Vanuit ons geloof zijn alle kinderen waardevol. Elk kind is van waarde, elk kind is uniek. Met ons thematisch onderwijs dragen wij bij aan de ontwikkeling van de cognitieve, sociaal emotionele en creatieve vaardigheden. Je veilig en je gezien voelen is een voorwaarde.Verbindend
Met ons onderwijs zoeken wij voortdurend naar de verbinding. Wij zoeken naar de verbinding met onze Schepper en Gids, met het kind, elkaar, de ouders, de wereld om ons heen en de leerstof. Je mag jezelf en de ander leren kennen.Ontdekkend
Samen mogen wij de wereld om ons heen ontdekken en ervaren. Met onze uitdagende en stimulerende leeromgeving creëren wij (deels) met het kind ons onderwijs. In kleine stapjes mogen kinderen hun grenzen verleggen. De doelen, de leerlijnen en de leerkrachtobservaties vormen de basis van ons onderwijsaanbod. De methodes worden gebruikt als leidraad. Wij komen tegemoet aan de behoeftes en verlangens van elk kind binnen onze mogelijkheden. Er is een balans tussen moeten en mogen. Er is veel ruimte voor spel, bewegen en creativiteit.