Christelijk Kindcentrum De Koepel

Nieuwe Maanderbuurtweg 2 6717 AS Ede

  • Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum De  Koepel
  • Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum De  Koepel
  • Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum De  Koepel
  • Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum De  Koepel
  • Schoolfoto van Christelijk Kindcentrum De  Koepel

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of afwezigheid van een leerkracht wordt vervanging geregeld. Waar mogelijk doen we dat met onze vaste invallers of met ons eigen personeel. 

Indien er geen vervanging te vinden is, treedt ons protocol in werking. Alternatieve mogelijkheden om te vervangen, zoals de groep van de afwezige leerkracht verdelen over andere groepen, leerkrachten met ambulante taken laten vervangen, worden overwogen.

In een enkel geval zal een groep naar huis worden gestuurd. Ouders krijgen hiervan bericht via de mail en/of Parro.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Ons onderwijs in de groepen 1 en 2 is...

Waardevol
Vanuit ons geloof zijn alle kinderen waardevol. Elk kind is van waarde, elk kind is uniek. Met ons projectmatig onderwijs dragen wij bij aan de ontwikkeling van de cognitieve, sociaal emotionele en creatieve vaardigheden. Je veilig en je gezien voelen is een voorwaarde.

Verbindend
Met ons onderwijs zoeken wij voortdurend naar de verbinding. Wij zoeken naar de verbinding met onze Schepper en Gids, met het kind, elkaar, de ouders, de wereld om ons heen en de leerstof. Je mag jezelf en de ander leren kennen.

Ontdekkend
Samen mogen wij de wereld om ons heen ontdekken en ervaren. Met onze uitdagende en stimulerende leeromgeving creëren wij (deels) met het kind ons onderwijs. In kleine stapjes mogen kinderen hun grenzen verlengen. De doelen, leerlijnen en de leerkrachtobservaties vormen de basis van ons onderwijsaanbod. De methodes worden gebruikt als leidraad. Wij komen tegemoet aan de behoeftes en verlangens van elk kind binnen onze mogelijkheden. Er is een balans tussen moeten en mogen. Er is veel ruimte voor spel, bewegen en creativiteit. Samen werken wij aan goed onderwijs en een mooie toekomst.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Jeelo bestaat uit geschiedenis, maatschappelijke verhoudingen, aardrijkskunde, kennis der natuur, verkeer, burgerschap en de expressieve vakken.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Wij bieden een geïntegreerde leerlijn voor kinderen van 2,5 tot 13 jaar. Dit doen we door onderwijs en kinderopvang binnen onze school te combineren. Onze school is onderdeel van een integraal kindcentrum. Naast de school zijn in dit kindcentrum buitenschoolse opvang en een peuterspeelzaal ondergebracht. Als school en kinderopvang werken we nauw samen aan een optimale ontwikkeling voor onze kinderen.

De peuters
We werken bij de peuteropvang vanuit de methode “Uk&Puk”. Deze methode bestaat uit thema's. De peuters worden betrokken bij de activiteiten. De taal-, sociaal-emotionele- en cognitieve ontwikkeling wordt duidelijk gestimuleerd aan de hand van de methode “Uk&Puk”. Dit op een speelse manier, die past bij de belevingswereld van de peuter. 

De groepen 1, 2 en 3
Het onderwijs aan de groepen 1, 2 en 3 verschilt met de aanpak in de andere groepen. De ontwikkeling van de kinderen vraagt om een andere manier van werken. Wij hebben het onderwijs proberen samen te vatten in drie kernwoorden, die wij van waarde vinden:

Waardevol
Vanuit ons geloof zijn alle kinderen waardevol. Elk kind is van waarde, elk kind is uniek. Met ons thematisch onderwijs dragen wij bij aan de ontwikkeling van de cognitieve, sociaal emotionele en creatieve vaardigheden. Je veilig en je gezien voelen is een voorwaarde.

Verbindend
Met ons onderwijs zoeken wij voortdurend naar de verbinding. Wij zoeken naar de verbinding met onze Schepper en Gids, met het kind, elkaar, de ouders, de wereld om ons heen en de leerstof. Je mag jezelf en de ander leren kennen.

Ontdekkend
Samen mogen wij de wereld om ons heen ontdekken en ervaren. Met onze uitdagende en stimulerende leeromgeving creëren wij (deels) met het kind ons onderwijs. In kleine stapjes mogen kinderen hun grenzen verleggen. De doelen, de leerlijnen en de leerkrachtobservaties vormen de basis van ons onderwijsaanbod. De methodes worden gebruikt als leidraad. Wij komen tegemoet aan de behoeftes en verlangens van elk kind binnen onze mogelijkheden. Er is een balans tussen moeten en mogen. Er is veel ruimte voor spel, bewegen en creativiteit.

Terug naar boven