Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In ons kleuteronderwijs werken we spelend en thematisch. Reken- en taaldoelen zijn ook onder te brengen onder de speel- en werktijd. Onder de aangegeven uren voor taal, rekenen en wereldoriëntatie verstaan we de instructiekringen.
Onder taal valt ook spelling.
Onder lezen valt technisch en begrijpend lezen
De komende jaren werken we aan het verbreden van onze basisondersteuning. Hierdoor komt de expertise steeds meer bij de medewerkers binnen de school te liggen, waardoor we onze leerlingen steeds meer te bieden hebben.
Het komend jaar bouwen we verder aan het versterken van onze rekeninstructies. Implementeren we een nieuw aanbod voor het taalonderwijs en versterken de competenties rondom het geven van een goede instructie volgens het EDI-model. Daarnaast gaan we als team werken aan het beter uitschrijven van de gedragscode.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.