Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In ons kleuteronderwijs werken we spelend en thematisch. Reken- en taaldoelen zijn ook onder te brengen onder de speel- en werktijd. Onder de aangegeven uren voor taal, rekenen en wereldoriëntatie verstaan we de instructiekringen.
Onder taal valt ook spelling.
Onder lezen valt technisch en begrijpend lezen
Onze school werkt samen met de andere scholen van Stichting Initia op het gebied van leerling-ondersteuning. Naast de faciliteiten op schoolniveau om de kinderen te voorzien van een goede basisondersteuning, kan de school eveneens beschikken over:
LEERLAB GEDRAG
Locatie: RK basisschool Sint Jan
Doelgroep: leerlingen met een arrangement op gebied van internaliserend gedrag
TAALSETTING
Locatie: Basisschool de Vlinderboom
Doelgroep: leerlingen met een taalontwikkelstoornis (TOS) of NT2 achtergrond
LEERLAB HB
Locatie: Basisschool de Achterberg
Doelgroep: leerlingen waarvan het verrijkende en uitdagende aanbod in de klas/school niet voldoet aan de onderwijsbehoefte.
Tevens is er voor de HB leerlingen een regionale samenwerking met PCPO Midden-Brabant:
EXPLORA (part-time)
Locatie: Basisschool de Wegwijzer - 's-Gravenmoer
Doelgroep: hoogbegaafde leerlingen met een diagnose
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren werken we aan het verbreden van onze basisondersteuning. Hierdoor komt de expertise steeds meer bij de medewerkers binnen de school te liggen, waardoor we onze leerlingen steeds meer te bieden hebben.
Het komend jaar bouwen we verder aan het versterken van ons technisch leesonderwijs. We gaan op zoek naar een nieuw aanbod voor het taalonderwijs en versterken de competenties rondom het geven van een goede instructie volgens het EDI-model.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.