Basisschool Aquamarijn

Donker Curtiusstraat 4 2555 XW Den Haag

Schoolfoto van Basisschool Aquamarijn

Het team

Toelichting van de school

Het team van KC Aquamarijn telt ongeveer 100 medewerkers. Er is een goede verdeling over de verschillende leeftijdscategorieën. We kunnen beschikken over verschillende specialisten op het gebied van rekenen, taal, gedrag, opbrengsten en organisatie. Daarnaast krijgen al onze kinderen les van vakdocenten op de gebieden muziek, beweging en beeldende vorming.

Ons kindcentrum biedt aan veel studenten een leerzame stageplaats.

Jaarlijks wordt, in goed overleg met de medewerkers, het taakbeleid vastgesteld. Bij de verdeling van taken en functies wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de kwaliteiten en ambities van de medewerkers. Bij het toebedelen van taken en functies wordt rekening gehouden met competenties,ambitie en draaglast, we spreken van een adaptieve jaartaak. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Leerkrachten kunnen afwezig zijn door ziekte, nascholing of bijvoorbeeld verlof.
Bij afwezigheid van een leerkracht zorgt de directie voor vervanging. We hebben op school een aantal vaste vervangers, waardoor er altijd een bekend gezicht voor de klas staat. Wanneer de directie echt geen vervanger kan vinden, wordt er weleens een kleutergroep gesplitst en verdeeld over de overige kleutergroepen. 
 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Jongste en oudste kleuters zitten bij ons op school in dezelfde groep. Zo kunnen de kinderen elkaar beter helpen.

Bij de jongste kleuters ligt de nadruk op het wennen aan het naar school gaan. Er is veel aandacht voor gewoontevorming en regelmaat. De kinderen leren al spelend.

Dit gaat bij de oudste kleuters door, maar hier hebben de leerkrachten een meer sturende rol. De oudste kleuters bieden wij allerlei speelse activiteiten aan die voorbereiden op het leren lezen, rekenen en schrijven in groep 3.

In de kring begint de schooldag. Daarna wordt er gespeeld en gewerkt op verschillende plekken in de klas en in en om de school.  We werken thematisch. Op een speelse manier leren de kinderen hoe hun wereld in elkaar zit. Er is veel aandacht voor taalvorming.

We bieden vaak onderwijs op geïntegreerde wijze aan, denk bijvoorbeeld aan burgerschapsvorming. Het is verweven in allerlei leergebieden en activiteiten. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We bieden vaak onderwijs op geïntegreerde wijze, denk bijvoorbeeld aan burgerschapsvorming aan. Het is verweven in allerlei leergebieden en activiteiten. 

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Binnen ons kindcentrum werken we steeds integraler. Hierdoor kunnen we onze kinderen een breed ondersteunigsaanbod bieden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven