Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleuters werken volgens het ontwikkelingsgericht onderwijs. Hierbij is het betekenisvol leren binnen spelsituaties belangrijk. Het is dus lastig om de uren te verdelen in aparte vakken. In de speelleertijd wordt bijvoorbeeld actief gewerkt in subgroepen aan bijvoorbeeld de fijne motoriek, de woordenschat en de taal- en rekentwikkeling.
LEZEN: Groep 3 werkt uit Veilig Leren Lezen. Deze methode biedt technisch lezen, begrijpend lezen, woordenschat en spelling aan in een methode. De tweede helft van groep 3 bieden we Spelling aan via Staal. Dan wijzigt de verdeling naar 9.15 uur lezen en 2,5 uur spelling.
Ook wordt er in de middag gewerkt in circuitvorm aan lezen, spelling e.d. Dit zou je eventueel ook nog onder zelfstandig werken kunnen plaatsen.
Hiervoor verwijzen wij naar het schoolondersteuningsplan in de bijlage.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.