Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op school werken wij met vakinhoudelijke specialisten. De specialisten geven leiding aan een werkgroep. Deze werkgroep bestaat uit leerkrachten en samen bepalen zij de onderwijsinhoud en geven vorm aan de schoolontwikkeling. Op school hebben wij de volgende specialisten
- Ondersteunings coördinator (OC)
- Rekenspecialist
- Taalspecialist
- Specialist Pedagogisch Klimaat
- Specialist MBHB (Meer & Hoog Begaafdheid)
- Specialist gedrag
Wij werken ontwikkelingsgericht binnen thematisch onderwijs. Wij maken gebruik van coöperatieve werkvormen, samenwerken, klassikale activiteiten in een grote kring en activiteiten afgestemd op de onderwijsbehoeften van een kleiner groepje in een kleine kring. Wij vinden spelend leren belangrijk, net als het handelend leren waarbij we concreet materiaal gebruiken. Voordoen-nadoen heeft een belangrijke rol in ons leerkrachthandelen.
Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen zich bewust zijn van hun eigen leerproces. In ons lesaanbod besteden we aandacht aan een groei mindset. Wij bieden een doelgericht beredeneerd aanbod en maken hiervoor gebruik van een doelenlijst en themaplanning voor alle ontwikkelingsgebieden. Wij werken in een doorgaande lijn waarin bewust aandacht is voor de overgang naar groep 3.
De onderwijstijd stemmen we af op de onderwijsbehoefte van de groepen. We wijken beredeneerd van bovenstaande tijden af. De bovenstaande tijden gelden als vertrekpunt.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Deze informatie updaten wij jaarlijks in ons School Ondersteunings Profiel (SOP). In het SOP beschrijven wij welke zorg wij kunnen bieden en op welke gebieden we ons willen ontwikkelen.
Het SOP staat op de website van de school.
www.obsdetriolier.nl School_Ondersteunings_Profiel.pdf (windows.net)
Sinds januari 2022 zijn we gestart met een PILOT Peuter/kleuterprogramma.
Peuters vanaf 3 jaar volgen een speciaal programma in de kleuterklas onder leiding van een pedagogisch medewerker. Dit project heeft als doel om tot een betere afstemming te komen tussen het peuterprogramma en het kleuterprogramma waardoor de stap tussen peuteropvang en school kleiner wordt en we beter kunnen afstemmen op de behoeftes van de kinderen.
Deze Pilot is in samenwerking met IK-OOK en met goedkeuring van de Gemeente Cranendonck opgestart.