Rooms Katholieke Basisschool St. Pancratius

Oude Eerbeekseweg 5 6971 BL Brummen

Schoolfoto van Rooms Katholieke Basisschool St. Pancratius

Het team

Toelichting van de school

Ons team

We zijn trots op ons enthousiaste en professionele team! De medewerkers van basisschool St. Pancratius delen een grote passie voor onderwijs. Onze leerkrachten en het onderwijsondersteunend personeel vormen een hecht en deskundig team. Zij voeren hun werk met veel plezier uit en zij nemen hun voorbeeldrol serieus. Elk teamlid is uniek. Iedereen brengt eigen kwaliteit, ervaring, talent, expertise en creativiteit mee. Er heerst een professionele cultuur waar vanuit een gezamenlijke visie wordt gewerkt aan goed en afwisselend onderwijs voor onze leerlingen. Binnen het team heerst er een gevoel van onderlinge verbondenheid. Dat uit zich in wederzijds respect, vertrouwen, openheid en een consequente manier van werken.  Het team bestaat uit leerkrachten, ondersteunend personeel, intern begeleider en directeur. 

Leerkracht

Elke klas heeft één of maximaal twee leerkrachten. De leerlingen hebben het meest contact met deze leerkracht(en). Zij verzorgen de meeste lessen en dragen zorg voor alles wat de groep aangaat. Zij staan altijd voor hun kinderen en de ouder(s)/verzorger(s) klaar. Extra gezichten voor bijvoorbeeld instructie in niveaugroepen, proberen wij tot het minimum te beperken, maar is niet altijd te voorkomen. Een aantal leerkrachten heeft nog een andere taak zoals de ICT-, taal-, reken-, kanjer- en BHV-coördinatie.

Intern begeleider

De intern begeleider bewaakt de zorgstructuur van de school en coacht de leerkrachten bij de speciale leerlingenzorg. De aanwezigheid van een intern begeleider in de schoolorganisatie is een voorwaarde om planmatig te werken en optimaal met de zorgverbreding en leerlingenzorg bezig te zijn. De leerkracht kan de intern begeleider bij de zorg over een leerling betrekken en zal de ouders hiervan in kennis stellen. U kunt als ouder ook in gesprek gaan met de intern begeleider als u dit wenst.

Ondersteunend personeel

De school werkt ook met een onderwijsassistent, deze onderwijsassistent werken met kleine groep of leerlingen individueel.

Studenten op de Pancratiusschool

Wij vinden het als school erg belangrijk om jonge mensen mee op te leiden voor onderwijsassistent of leerkracht. Zeker in de huidige tijd waarin er grote tekorten zijn aan mensen is het belangrijk om jonge mensen aan ons mooie beroep te binden. De studenten begeleiden individuele leerlingen, zij werken met groepjes en zij geven soms lessen aan de hele klas. Deze extra inzet maakt het mogelijk om veel kinderen extra te begeleiden en dat is heel fijn. Naast deze studenten komen er ook regelmatig studenten kort stagelopen, bijv. om zich te oriënteren op het beroep.

Veluwse Onderwijsgroep

De Pancratius is onderdeel van de Veluwse Onderwijsgroep, een door talent en ambitie gedreven organisatie die er in de eerste plaats is voor de leerling. Wij geven leerlingen de ruimte en de mogelijkheden hun talenten te ontdekken en zichzelf zodanig te ontwikkelen dat zij daar nu en later zo optimaal mogelijk gebruik van kunnen maken. Medewerkers blijven zich daarvoor ook als professional ontwikkelen. Onderwijs is onze kerntaak en dit is gericht op het heden en de toekomst van de leerlingen. Ons onderwijs verbindt hen met de samenleving. Bijna 2.000 medewerkers zetten zich dagelijks in voor onze ruim 13.000 leerlingen. Iedere leerling op onze vijftien basisscholen, één school voor het speciaal onderwijs en tien middelbare scholen voorzien wij van een breed onderwijsaanbod. Hierdoor krijgen zij allemaal gelijke kansen en worden zij uitermate gestimuleerd om hun eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Zo kunnen zij deze delen met anderen.  Wij staan stil bij resultaten, vieren successen, maar blijven kritisch kijken naar wat beter kan en moet. 

Sectordirecteur primair onderwijs  

Dhr. G. Visser, sectordirecteur primair onderwijs 

E-mail: g.visser@veluwseonderwijsgroep.nl 

Tel: (055) 577 97 51 

Voorzitter CvB  

Dhr. P. Eckringa 

E-mail: info@veluwseonderwijsgroep.nl 

Tel: (055) 577 97 99 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Flexpool

Het is altijd vervelend als een leerkracht voor korte of langere tijd uitvalt. De Veluwse Onderwijsgroep heeft een eigen flexpool. Hierin zitten inval(leer)krachten die indien nodig bij kunnen springen op de 16 basisscholen binnen de Veluwse Onderwijsgroep. Hierdoor staat er bijna altijd een leerkracht voor de klas en worden leerlingen niet zomaar naar huis gestuurd.  

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs is een dynamisch proces. Wij trachten voortdurend in te spelen op ontwikkelingen en veranderingen in de maatschappij.  We nemen nog wel de leerlijnen en de doelen als uitgangspunt, maar we benaderen het kind steeds meer als individu. Zo werken we met dag- en weektaken. Op deze manier leren de kinderen om te gaan met keuzevrijheid, zelfredzaamheid en samenwerking.

Ook willen we de uitwisseling van leerlingen tussen de diverse groepen bevorderen als het gaat om de leerontwikkeling van de leerlingen. Leerlingen kunnen zo op hun eigen niveau werken aan de vakgebieden waarvoor dat nodig is. In alle groepen werken we met flexibele werkvormen, waarin het werken in groepjes een steeds grotere plaats inneemt. In de groepen speelt het samenwerken een belangrijke rol. Op deze manier leren leerlingen van elkaar. Waar mogelijk worden bewegen en bewegend leren geïntegreerd in lessen en activiteiten.

Huisvesting

De Pancratiusschool bestaat al ruim 135 jaar, sinds 1885. Het huidige schoolgebouw heeft de uitstraling van schoolwoningen. Het buitenterrein is helemaal ontwikkeld tot groen speelplein, passend bij de visie op bewegen en bewegend leren.

In de school zijn enkele jaren geleden hypermoderne luchtsystemen geplaatst. Deze systemen zijn in 2021 nog volledig gecontroleerd en aangepast zodat alles voldoet aan de eisen die door de overheid zijn gesteld op het gebied van ventilatie van schoolgebouwen.

De groepen 1 t/m 4 zijn op de begane grond gehuisvest. Hierdoor hoeven jonge kinderen geen gebruik te maken van de trappen in het gebouw. In mei 2022 is de aanbouw voltooid, sinds die tijd krijgt groep 8 les in de aanbouw. Dit lokaal is ruim, er is ook een extra werkruimte voor de leerlingen naast het lokaal gecreëerd.

Hygiëne vinden we belangrijk op de Pancratius. Aan beide zijden van het gebouw zijn toiletten voor de leerlingen, in de aanbouw zijn vanaf mei 2022 nog drie extra toiletten geplaatst.

Tussen de beide gebouwen bevindt zich een speelzaal. De kleuters kunnen hier gymmen, ook vinden er sport- en spelactiviteiten plaats en lessen. Na schooltijd bevindt de BSO van kinderopvang Malin ‘De Kleine Krijger’ zich in de speelzaal op maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag.

Het hele schoolgebouw en het schoolplein zijn rookvrij. De gezondheid van onze leerlingen staat voorop en zij moeten rookvrij kunnen opgroeien.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Onderbouw

Bij ons op school mag een kind zich in eigen tempo ontwikkelen. Wel geven we aanbod en stimulans zodat kinderen ook buiten hun comfortzone tot ontplooiing komen.

We werken veel thematisch waarbij we het belangrijk vinden om het spel in de klas te koppelen aan de buitenwereld. Bijvoorbeeld: als we werken over dieren, gaan we op bezoek bij de dierenarts. Het is prachtig om te zien hoe kinderen hetgeen ze gezien hebben, in onze speelhoeken naspelen.

Een belangrijk onderdeel van ons onderwijs is het groepsdoorbroken werken. We werken ook met leeftijden door elkaar heen, zodat kinderen veel van elkaar kunnen leren. De groepen 1/2 en 3 werken regelmatig samen, kinderen uit deze groepen spelen en werken door elkaar op vaste momenten in de verschillende lokalen en in de speelzaal. Zo leren de kinderen van en met elkaar en verbinden we de doelen van de groepen 1/2 en 3 met elkaar.

Gedurende de dag komt er van alles aan bod. De kinderen komen binnen en mogen meteen spelen bij hun tafel. Activiteiten als zingen, vertellen, prentenboeken lezen en Engels doen we meestal in de kring. Bij het werken en spelen gebruiken we een planbord wat kinderen helpt om enig zicht te krijgen op tijd en activiteiten. De structuur in groep 1 en 2 is helder. Regels en afspraken zorgen ervoor dat er ruimte is voor elk kind om veilig te kunnen leren en groeien.

Projectmatig werken

Kinderen leren vaak al doende, vooral tijdens het spelen. Wij werken en spelen aan de hand van thema’s. De thema’s sluiten aan bij de belevingswereld het kind en zoveel mogelijk bij de actualiteit. We laten altijd weten met welk thema we bezig zijn. Bij sommige thema afsluitingen nodigen wij de ouders uit. Door veel met leerlingen te praten en door ze spelenderwijs allerlei dingen te laten ervaren, leren ze veel woorden en begrippen. Deze taalactiviteiten komen aan bod tijdens het kringgesprek, maar ook verspreid over de schooldag in de vorm van voorlezen, vertellen, versjes leren en taalspelletjes. Dit is een goede voorbereiding op de latere kennisgebieden: taal, lezen, rekenen en wereldoriëntatie.

Werklessen

In de werklessen geven we opdrachten die inspelen op de ontwikkelingsbehoefte van het kind en het kind uitdagen een stapje verder te gaan. Tijdens de werklessen worden activiteiten gedaan zoals: knippen, plakken, scheuren, boetseren en tekenen. De opdrachten zijn altijd gericht op de ontwikkeling van een bepaald gebied: motoriek, oog-handcoördinatie, zintuiglijke ontwikkeling of taal- en rekenontwikkeling. In het programma is ook ruimte voor expressie en beweging. Kleuters hebben een rijke fantasie en zijn heel creatief. Wij spelen daarop in door bijvoorbeeld muziek te maken, te dansen en toneelstukjes op te voeren. Het verder ontwikkelen van de creativiteit vinden wij heel belangrijk, omdat de kinderen zo leren flexibel om te gaan met hun omgeving, nieuwe dingen te bedenken en uit te werken.

Beweging

Er is ook tijd voor beweging. In onze school is een prachtige ruimte om te spelen en te bewegen. Het speellokaal beschikt over allerlei materialen waar kinderen zich lekker mee kunnen uitleven. Uiteraard hebben wij ook aandacht voor de ontwikkeling van de sociale vaardigheden. Tijdens het spelen en werken leren leerlingen bijvoorbeeld samen te spelen, materialen te delen en contact met elkaar te maken. We zijn een “Gezonde School”, waarbij onze focus ligt op het gebied van bewegen en sport. Veel activiteiten doen we buiten op ons groene plein.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Taalonderwijs

Binnen het leesonderwijs onderscheiden we de volgende vormen: technisch lezen, begrijpend lezen en leesbeleving. Bij technisch lezen gaat het om het hardop lezen van woorden of een tekst. We lezen gezamenlijk, zelfstandig en in groepjes. In kleine groepjes wordt gezamenlijk een boek gelezen. We houden rekening met de niveauverschillen van de kinderen. De klassen-/schoolbibliotheek heeft een groot scala aan boeken die aansluiten bij zowel het leesniveau als de leesbeleving van de leerlingen. Eind groep 3 zijn de verschillen in leesniveau soms erg groot. In groep 4 zullen veel kinderen op een goed leesniveau moeten komen. Wij vinden het belangrijk hier veel aandacht aan te besteden. Wij vullen dan ook het niveaulezen aan met diverse methoden en methodieken. De leerlijn bij deze speciale methode voor technisch lezen richt zich op de zwakke lezers, zodat geoefend wordt op leestechniek en leesbegrip.

Begrijpend lezen (Nieuwsbegrip)

Bij het onderdeel begrijpend lezen gaat het erom dat je begrijpt wat je leest, informatie weet te vinden en kunt verwerken. Begrijpend lezen staat in de groepen 4 t/m 8 wekelijks op het programma. Er wordt zowel in de taal- als leeslessen veel aandacht aan geschonken. Wij vinden het heel belangrijk dat leerlingen lezen ook leuk vinden. In groep 3 wordt aan het einde van het jaar een start gemaakt met begrijpend lezen. Daarvoor wordt begrijpend luisteren in structureel ingezet. 

Leesbeleving

Met het onderdeel leesbeleving willen wij het leesplezier bevorderen en interesse wekken voor kinderliteratuur en poëzie. Jaarlijks gaan alle groepen naar de Brummense bibliotheek om te leren hoe je op een eenvoudige manier boeken kunt vinden. Soms ontmoeten we daar een bekende schrijver of komt er een schrijver onze school bezoeken. Ook wordt er in alle klassen regelmatig voorgelezen, zodat kinderen kennismaken met verschillende genres en schrijvers. De leesbeleving van de kinderen wordt tevens gestimuleerd door het leesaanbod te variëren: kinderen lezen naast jeugdliteratuur stripboeken en informatieve boeken. In de bovenbouw wordt de informatie uit informatieve boeken bijvoorbeeld gebruikt bij het maken van werkstukken. Jaarlijks doen de kinderen uit groep 7/8 bij voldoende belangstelling mee aan de nationale voorleeswedstrijd van de bibliotheken. Uiteraard wordt er ieder jaar uitgebreid aandacht geschonken aan de Kinderboekenweek.

Schrijfonderwijs

Leren schrijven is een van de belangrijkste dingen die een kind leert. Hoewel we in een digitaal tijdperk leven, blijven pen en papier onmisbaar. We maken lijstjes, schrijven kaarten, noteren afspraken op papier. Dat blijft. En belangrijker nog, met onze zelfgeschreven teksten en ons eigen handschrift laten we zien: dít ben ik. Met het leren schrijven, ontwikkelen kinderen ook veel andere vaardigheden. Ze trainen bijvoorbeeld de fijne motoriek, oog-handcoördinatie, het concentratievermogen en kunnen meer onthouden. En dát is weer makkelijk bij het leren van andere vakken, zoals taal en spelling. Leren schrijven is dus niet zomaar iets.

Door te leren schrijven volgens het lopend schrift worden verbindingen aangelegd, die van belang zijn voor de samenwerking tussen de beide hersenhelften. Daarnaast is een goed leesbaar handschrift van toegevoegde waarde voor onder andere het onderwijs op het voortgezet onderwijs. Behalve dat we leerlingen leren duidelijk en in een behoorlijk tempo te schrijven is er binnen het schrijfonderwijs op de Pancratius ook veel aandacht voor het schrijven van verschillende soorten teksten in verschillende schrijfstijlen. We gebruiken hiervoor de methodiek Klinkers.

De kinderen in groep 1 en 2 maken al kennis met letters en cijfers in de speciale schrijfhoek. Vanaf groep 3 gaan we dan verder met schrijfpatronen, schrijfletters en letterverbindingen. Als leerlingen in staat zijn woorden te schrijven, maken we de stap naar het formuleren van zinnen en het samenstellen van verschillende teksten. Binnen ons schrijfonderwijs hebben we ook aandacht voor creatief schrijven. Leerlingen schrijven bijvoorbeeld opstellen en gedichten. De schrijfmethode wordt strikt gehanteerd tot en met groep 6. Daarna achten wij de leerlingen in staat een eigen handschrift te ontwikkelen uitgaande van de methode. Vanaf groep 4 schrijven de leerlingen met een vulpen.

Rekenonderwijs

Binnen het rekenonderwijs krijgen leerlingen inzicht in getalsystemen en leren ze werken met verschillende oplossingsstrategieën. De realistische rekenmethode die wij hanteren gaat uit van het dagelijkse leven, en biedt voor de kinderen herkenbare rekensommen aan. Als leerlingen een aantal basisvaardigheden onder de knie hebben, worden de rekenlessen steeds meer toegepast op praktijksituaties. We spelen dan in op de onderwerpen die aan bod komen bij de wereld oriënterende vakken, zoals het plannen van een stadswijk, reizen en het ontwerpen van plattegronden.

Vanaf groep 4 rekenen wij op tablets of op chromebooks met Snappet. De leerkracht kan direct zien in welke mate leerlingen de lesstof beheersen. Ook kan de leerkracht direct bijsturen of helpen. Leerlingen maken naast de tablet gebruik van schriften en/of wisbordjes want wij vinden het belangrijk dat leerlingen ook op papier leren rekenen. Ook wordt er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van concrete materialen, allerlei rekenspelletjes en beweegactiviteiten op het rekenplein. Bijvoorbeeld om tafels te oefenen en te automatiseren.

Thinking for Learning en wereldoriëntatie

We willen onze kinderen goed voorbereiden op hun toekomst en zorgen dat zij hun plek vinden en kunnen functioneren in de samenleving. Dit zijn belangrijke doelen van het onderwijs. De snel veranderende, dynamische samenleving stelt steeds andere eisen aan haar deelnemers. Het kunnen bedenken van oplossingen voor nieuwe problemen: het wordt steeds belangrijker. De kinderen groeien anders op dan de generatie voor hen: ze communiceren anders en zoeken en krijgen informatie langs andere wegen.

Het doel van Thinking for Learning is om kinderen meer zelf te laten nadenken en meer (in)zicht te geven op hun eigen denkontwikkeling. We leren kinderen om de overvloed aan kennis en informatie te structureren: eerst inventariseren, dan ordenen en dan pas oordelen. Wie helder denkt kan hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden, is op de hoede voor denkfouten, staat open voor nieuwe gezichtspunten, is kritisch en creatief. Het concept Thinking for Learning heeft al mooie resultaten opgeleverd. Leerlingen leren beter en sneller met meer plezier en hoge betrokkenheid. Leerlingen nemen zelf de verantwoordelijkheid voor hun leren, ze worden mede-eigenaar van hun eigen leerproces.

Thinking for Learning hanteert de volgende uitgangspunten:

  • Intelligentie kan groeien.
  • Uitdaging leidt tot interesse en interesse tot motivatie.
  • Betrokkenheid van de leerling bij de lesstof is noodzakelijk.
  • Het stellen van goede vragen door de leerkracht is belangrijk:
  • Leerlingen moeten ook kunnen denken over hun denken (metacognitie).
  • Leren volgt op het stellen van goede vragen.
  • De transfer van de nieuwe inzichten naar andere situaties moet gemaakt worden (‘dit is dus net als bij…………’).

Bij de wereld oriënterende vakken kunnen er gemakkelijk verbindingen gemaakt worden met andere vakgebieden. Voor het kind de basisschool bezoekt, wordt de belevingswereld opgebouwd uit allerlei gebeurtenissen. Naarmate het kind ouder wordt, wordt de wereld om hem/haar heen steeds groter. De vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek, burgerschap, maatschappijleer en verkeer gaan daar dieper op in. Deze zijn sinds schooljaar 2018-2019 geïntegreerd in Thinking for Learning. Er wordt thematisch gewerkt aan de hand van kerndoelen.

De groepen in de onderbouw bieden de kerndoelen aan in o.a. projectvormen, wisselend gebruikmakend van diverse methoden. Waar mogelijk werken wij met concrete materialen, zodat leerlingen inzicht krijgen in de natuur en vaardigheden opdoen om op een zorgzame manier om te kunnen gaan met hun eigen leefwereld en die van planten en dieren.

Bij alle vakgebieden worden er ook presentaties aan de leerlingen gegeven via het digibord.

Maatschappijleer

Bij maatschappijleer komen in de vorm van thema’s en projecten verschillende zaken en problemen op maatschappelijk gebied aan de orde, met betrekking tot zowel Nederland als de rest van de wereld. We maken hierbij o.a. gebruik van tv-lessen en projecten die door de overheid en gemeente ter beschikking worden gesteld.

Verkeer

Bij ons op school is verkeer een belangrijk onderwerp. De leerlingen moeten leren hoe zij rekening moeten houden met hun eigen veiligheid en die van anderen. De methode heeft een doorgaande lijn waarbij in de lesstof vier leerlijnen zijn verwerkt:

  • voetganger;
  • fietser;
  • passagier;
  • kritisch beschouwer van het verkeer.

We maken ook gebruik van praktische verkeersmiddelen vanuit de methode Verkeerskunsten. Zo hebben we bijvoorbeeld verkeerslichten en verkeersborden waarmee de kinderen buiten d.m.v. praktische verkeerslessen verkeerssituaties spelenderwijs kunnen oefenen. De leerlingen leggen in groep 7 het verkeersexamen af.

Buitenlokaal en moestuin

In schooljaar 2021-2022 zijn op ons groene speelplein een buitenlokaal en een moestuin aangelegd zodat de leerlingen ook buiten aan de slag kunnen met onderzoekend en ontdekkend leren.

Voor meer informatie verwijzen we u naar onze website: www.stpancratius.nl

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school werkt met een onderwijsassistent om leerlingen op maat te kunnen bedienen. Daarnaast werken we ook met vrijwilligers die leerkrachten ondersteunen bij de onderwijskundige taak. 

Onze school wil voor ieder kind een passend aanbod creëren op cognitief en sociaal-emotioneel gebied. Onze leerkrachten willen samen met het kind ontdekken waar de talenten van het kind liggen en hoe deze ingezet en uitgebreid kunnen worden. Hoe komt ieder in zijn of haar groeikracht! 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Opvang

Basisschool St. Pancratius heeft de aansluiting tussen basisschool en peuterspeelzaal/buitenschoolse opvang geregeld door deze opvang uit te besteden aan de kinderopvangorganisatie Malin. In de “De Kleine Krijger” naast onze school verzorgt kinderopvang Malin de kinderopvang/BSO. Zij maakt gebruik van de ontwikkelingslijnen van de St. Pancratiusschool waardoor de kinderopvang goed aansluit op de basisschool. Zij zorgt niet alleen voor een goede afstemming van school en opvangtijden, maar ook voor een samenhang in de pedagogische infrastructuur.

Kinderdagverblijf (KDV)

Kinderen van nul tot vier jaar kunnen terecht bij de kinderopvang van Malin, gevestigd op ons terrein. Regelmaat en structuur zijn belangrijke uitgangspunten van Malin. De baby’s krijgen voeding volgens hun eigen schema. Het slaapritme hangt af van de behoefte van het kind. Tussen de voedingen en het slapen door wordt er met de baby’s gespeeld. De dreumesen eten en slapen zoveel mogelijk op vaste tijden en ook de peuters hebben een vaste dagindeling. De groepsruimte is zo ingericht dat de kinderen op een veilige manier kunnen spelen en ontdekken: één kant is vooral bedoeld voor de nul- tot tweejarigen, de andere voor de peuters.

Buitenschoolse opvang (BSO)

Vanaf 7.15 uur is uw kind welkom bij kinderopvang Malin, op ons eigen terrein. Voordat wij uw kind naar school brengen kan hij of zij bij ons spelen en ontbijten. Wij vragen u zelf een ontbijttrommel mee te nemen. Een pedagogisch medewerker brengt uw kind rond de afgesproken tijd naar de klas. Oudere kinderen gaan zelfstandig naar hun klas.

Na schooltijd en in de vakanties kunnen leerlingen terecht bij de BSO van Malin op ons eigen terrein. Zodra alle kinderen aanwezig zijn, drinken ze en eten ze fruit en kunnen ze de (school)dag met elkaar doorspreken. Daarna mogen de kinderen spelletjes doen, knutselen of spelen buiten. De BSO start op schooldagen op het moment dat de school uitgaat. De kleuters worden opgehaald en naar het BSO-gebouw gebracht. De oudere leerlingen komen zelfstandig naar de BSO. Om 17.00 uur sluiten we gezamenlijk de dag af. Tussen 17.00 en 18.15 uur kunnen de kinderen worden opgehaald of (na toestemming van ouder) zelf naar huis.

Inschrijven of meer informatie? Bezoek de website van Malin.

Ouders die van deze opvang gebruik willen maken, kunnen zich wenden tot Kinderopvang Malin, Linda Stevens & Marlies Aarnoudse, mailadres: info@kinderopvangmalin.nl

Terug naar boven