Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school bieden we leerlingen een unieke kans: het leren spreken van onze buurtaal: Duits. Naast de vreemde taal Engels, leren de kinderen ook Duits.
Spelend leren is volgens ons de beste wijze om jonge kinderen te laten leren. Veel zullen leerlingen dus leren tijdens rollenspel, het spel in hoeken en met kleutermaterialen aan de hand van een thema, passend in hun belevingswereld. 'Sil op school' en 'Kleuteruniversiteit' hanteren wij als bronnenboek.
We gebruiken vanaf groep 4 de methode Alles in 1, waarin alle vakken geïntegreerd thematisch worden aangeboden, behalve rekenen, muziek, Duits en bewegingsonderwijs.
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, beschikt onze school over specifieke deskundigheid (interne deskundigheid). Daarnaast kunnen wij een beroep doen op deskundigen vanuit ons eigen loket (ondersteunendeinterne deskundigheid) en van buiten (externe deskundigheid). Wij hebben specifieke deskundigheid in huis (interne) op het gebied van:video interactie begeleiding, kindgesprekken, autisme (geef me de vijf),taal/lezen, rekenen, kleuterontwikkeling. Ons eigen loket (ondersteunend intern) kan de volgende deskundigheden bieden: een deskundige op het gebied van vormen van autisme (auti-specialist),een gedragsspecialist, beeldcoaches, specialist jonge kinderen, lees/dyslexiespecialist, taal- en rekenspecialisten, psychodiagnostisch medewerker,specialist excellente leerlingen en specialist Wetenschap & techniek.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
- Meer- en hoogbegaafdheid aanbod
- zicht op ontwikkeling door te werken met Leeruniek
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.