Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Samen geven wij sturing aan een passend leerproces. We kijken met de leerlingen en hun ouders op welke manier de leerling het beste een doorgaande leerlijn kan volgen. Wij bieden basisondersteuning, basisondersteuning plus, intensieve begeleiding aan.
Indien er extra ondersteuningsbehoeftes zijn, brengen wij deze in kaart en kijken we naar de mogelijkheden. Het samenwerkingsverband PO Meijerij ondersteunt ons hierin en biedt arrangementen/expertise aan.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zetten in op het volgen van de leerlijnen van onze leerlingen. Dit doen we in de kort-dagelijkse cyclus maar ook op vaste toets momenten.
Door middel van Lesson study werken de leerkrachten aan hun leerkrachtgedrag is combinatie met de ondersteuningsbehoefte van de leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.