Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het team van de OBB bestaat uit medewerkers met verschillende functies. We hebben een hecht team met veelexpertise. We hebben specialisme op het gebied van lezen, rekenen, sociaal – emotioneel en hoogbegaafdheid. Deze expertise wisselen we op veel manieren met elkaar uit en zorgt ervoor dat we op een hoog serviceniveau met de kinderen kunnen werken.
Het team bestaat uit de volgende functies:
• Groepsleerkrachten met de verantwoordelijkheid over de klas.
• De bouwcoördinator (Boco) regelt een aantal organisatorische zaken en is het aanspreekpunt in binnenzijn/haar bouw. (groep 1-4 & groep 5-8)
• De Intern Begeleider (IB’er) levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het zorgbeleid, de coördinatie enuitvoering van het zorgbeleid in de school.
• De vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt (2x in de week) de gymlessen voor groep 3 t/m 8 enondersteunt de kleutergroepen in het bewegingsonderwijs.
• Het ondersteunend personeel bestaat uit de administratieve medewerkster en de conciërge.
• Invallers zijn zoveel mogelijk bekend met de OBB en komen vaak uit ons eigen netwerk. Tevens maken weook gebruik van de invalpool van PIO.
• De OBB is een opleidingsschool, daarom stellen we stageplaatsen ter beschikking.
De OBB heeft een continurooster, waarbij de kinderen op woensdagmiddag vrij zijn.
Op vrijdagmiddag zijn de groepen 1 t/m 4 vrij.
De OBB heeft een continurooster, waarbij de kinderen op woensdagmiddag vrij zijn.
Op vrijdagmiddag zijn de groepen 1 t/m 4 vrij.
De kinderen op de OBB krijgen vanaf groep 3 (indien mogelijk) les in leerstofjaargroepen. Dit betekent dat leerlingen van ongeveer dezelfde leeftijd zoveel mogelijk bij elkaar zitten.
Wij richten ons onderwijs adaptief in en werken handelingsgericht. Dat betekent dat de kinderen regie voeren over hun eigen onderwijsproces en dat de leerkracht uitgaat van de onderwijsbehoefte van de kinderen. De kinderen met een vergelijkbare onderwijsbehoefte worden zo veel mogelijk geclusterd.Leerlingen verschillen niet alleen in de manier waarop zij leren, maar ook wat betreft tempo. Er zijn kinderen die moeite hebben om de vastgestelde minimumdoelen te bereiken, terwijl anderen ze al bijna beheersen voor het onderwijs daarin goed en wel is begonnen. In onze werkwijze differentiëren wij dan ook zo veel mogelijk ininstructie(-tijd), vorm en frequentie en in de hoeveelheid tijd die kinderen krijgen om te oefenen en de leerstofte verwerken, maar ook in het aanbod van leerstof.
Wij bieden extra ondersteuning op het gebied van dyslexie met ons leescentrum. Tevens hebben we één dag in de week een plusgroep voor kinderen die (meer) begaafd zijn.
Zie onze schoolgids voor alle ondersteuning die wij intern en extern kunnen bieden.