Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen zijn verdeeld over 3 basisgroepen (units). De leerlingen krijgen instructie op hun eigen niveau. Soms is dat samen met leerlingen uit een andere basisgroep. Zo kunnen we recht doen aan de verschillen tussen kinderen. Iedereen is gelijk, niemand hetzelfde.
Hier beschrijven hoe wij tot de onderwijstijd komen.
Onze school voldoet ruimschoots aan de wettelijke eis van 7520 uren onderwijs over 8 schooljaren. Wij kiezen er bewust voor om de kinderen de eerste schooljaren iets minder onderwijsuren aan te bieden en de hogere jaargroepen meer onderwijsuren aan te bieden.
De inhoud van ons onderwijs en welke leermiddelen/methodes wij gebruiken staan in ons Schoolplan, hoofdstuk 4. link naar de inhoud van ons onderwijs
Om tot de wettelijke eis van minimaal 7520 uren onderwijs te komen over 8 schooljaren, wordt jaarlijks de urenberekening in combinatie met het vakantierooster gemaakt. Deze wordt voorgelegd ter akkoord aan de Medezeggenschapsraad en de Schoolcommissie (MR/SC).
Wij kiezen er bewust voor om de kinderen de eerste schooljaren iets minder onderwijsuren aan te bieden en de hogere jaargroepen meer onderwijsuren aan te bieden.
In hoofdstuk 4. van ons Schoolplan vindt u meer informatie over de inhoud van ons onderwijs; welke methodes en activiteiten wij gebruiken in ons onderwijs. link naar de inhoud van ons onderwijs
Met ingang van 1 augustus 2014 is de wet Passend Onderwijs in werking getreden. Deze wet maakt mogelijk, dat ouders van leerlingen met extra onderwijsbehoeften hun kinderen kunnen aanmelden bij een basisschool. Wij hebben in dat geval gedurende een periode van 6 weken de tijd om samen met Veste (kwaliteitsnetwerk VCO) na te gaan of het kind kan worden toegelaten op de school. Wij kunnen zo nodig deze periode eenmalig met 4 weken verlengen. Bij de aanmelding van vierjarigen is de periode om de bepalen wat de juiste onderwijsplek is een jaar.
Het document Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is in het najaar van 2019 geactualiseerd en in februari 2020 vastgesteld door de Medezeggenschapsraad en Schoolcommissie.
Het SOP zou in schooljaar 2022-2023 geactualiseerd worden. Na publicatie dat het SOP in de huidige vorm zou verdwijnen, is de vorige versie van het SOP nog niet geactualiseerd.Op verzoek van het Samenwerkingsverband heeft de school in de zomer van 2023 het POS (Perspectief op School) gevuld. Een nieuw systeem van de samenwerkingsverbanden waaruit een nieuw SOP kan worden gegenereerd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Met ons Kindgericht onderwijs proberen wij, binnen onze mogelijkheden, de meest passende ondersteuningsbehoefte te creëren voor onze leerlingen. Dit is en blijft Maatwerk, geen kind is gelijk.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.