Openbare Daltonschool De Horst

Glazeniershorst 402 7328 TK Apeldoorn

  • Afronding van een Blink Thema.
  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool De Horst
  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool De Horst
  • Schoolfoto van Openbare Daltonschool De Horst

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien een leerkracht verlof heeft, plaatsen wij een vervangingsverzoek bij Personeelscluster Oost Nederland (PON). Tot op heden heeft deze organisatie altijd vervangers kunnen leveren. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In het schoolondersteuningsprofiel legt het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn met alle aangesloten onderwijsbesturen ten minste eenmaal per 4 jaar vast welke ondersteuning de school kan bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. In het profiel wordt aangegeven welke ondersteuning de school kan bieden en welke ambities de school heeft voor de toekomst. 

Op alle openbare basisscholen bij Leerplein055 is de zorgstructuur op dezelfde wijze georganiseerd doordat zij participeren in het samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Indien een kind extra ondersteuning nodig heeft, zal de leerkracht in eerste instantie vanuit eigen deskundigheid proberen tot een oplossing te komen. Dit kan betekenen dat de leerstof anders wordt aangeboden of dat wordt gewerkt aan een betere afstemming (regels, afspraken, interactie leerling-leerkracht/leerling-groep, etc.) Dergelijke aanpassingen worden besproken met ouders. Blijkt de problematiek toch complexer, dan wordt gebruik gemaakt van de expertise van Passend Onderwijs Apeldoorn.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven