Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De school is een netwerkschool en in ontwikkeling naar een smalle zorgschool. Omdat we een dorpsschool zijn, willen wij in principe onderwijs aan een brede groep van kinderen bieden. Bij speciale zorg zal dit altijd in overleg tussen ouders en school zijn.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Vanuit de reken- en leesspecialist wordt verder gewerkt aan het gedifferentieerde aanpak voor deze vakgebieden.
Vanuit de projectgroep PBS gaan we onderzoeken hoe PBS IKC-breed kan worden ingezet. In schooljaar 2023-2024 gaat het onderwijsteam de begeleiding voor de sociaal emotionele ontwikkeling verder ontwikkelen door scholing in het concept ¨groepsgeluk¨.
De kinderopvang is onderdeel van IKC Marang
In de voorschoolse opvang dagen wij uw kind uit om zich te ontwikkelen en grenzen te verleggen. Hierbij maken we bij de peutergroep gebruik van het programma Startblokken. Er wordt met thema’s en activiteiten gewerkt die peuters aanspreken. Elke ochtend staat in het teken van knutselen, gymmen, spelletjes in de kring, muziek en spelen met leeftijdsgenootjes. Onze medewerkers zorgen voor uitdagend speelgoed en creatieve materialen. En natuurlijk spelen de kinderen ook buiten waar ze flink kunnen ravotten.Kinderen zijn nieuwsgierig en leergierig. Spel is een onmisbaar onderdeel is in de ontwikkeling van kinderen. De groepslokalen van de peutergroepen zijn vanuit onze Startblokken-werkwijze verdeeld in peutervriendelijke en uitdagende speelhoeken. Zo is er een huishoek, een bouwhoek, knutselhoek, leeshoek, speltafel en natuurlijk vrije ruimte. De hoeken nodigen uit tot spel, tot ontdekken. Het zijn speel-leerplekken waar de peuter zich veilig voelt en spelenderwijs leert. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van het speellokaal. Ook de buitenruimtes zijn zo ingericht dat de peuters vrij en veilig kunnen spelen.