Liselore Berghman
Directeur
Landtong 8 1186 GP Amstelveen
Alle kinderen krijgen bewegingsonderwijs van een vakleerkracht.
Kleuters krijgen dansles en gym.
Vanaf groep 1 is er twee keer per week gymles van een vakleerkracht.
Kinderen gymen vanaf groep 3 in gymkleding en alle kinderen gymen gemengd (jongens en meisjes door elkaar).
Kinderen in groep 1, 2 en 3 krijgen ook dansles een keer in de week.
Wij hebben de mogelijkheid om kort verlof intern op te vangen. Door de manier waarop wij het onderwijs organiseren kunnen we redelijk flexibel inspelen op onverwachte situaties.
We werken ook met vakleerkrachten die lessen over kunnen nemen.
We hebben een gezond en veerkrachtig team van zeer gemotiveerde medewerkers. Wanneer wij pech hebben door ziekte of een ongeval kijken we altijd eerst wat de beste oplossing is voor de termijn waarop de uitval verwacht is voordat we een kant en klare oplossing gebruiken. Een groep jonge kinderen heeft iets anders nodig dan een groep 8 die op het punt staat om over te stappen naar de middelbare school.
Juist dat maatwerk vinden wij belangrijk voor het welzijn van de kinderen.
Directeur
Wij organiseren ons onderwijs in kleine instructie groepen. Op deze manier kunnen de teamleden de kinderen nog beter volgen.
Alle kinderen horen bij een vaste (grote) groep. Deze groep is ingedeeld op leeftijd. Vanuit deze basisgroep krijgen de kinderen in kleinere groepen instructies voor de basis vakken. Als kinderen geen instructie krijgen zoeken zij zelf een goed werkplek in een lesruimte of op het leerplein om alleen of met andere kinderen te oefenen met de aangeboden stof.
Veel vakken, zoals gym, dans, muziek en beeldende vorming kan heel goed in de grote groep. Ook voor de omgang met elkaar is het juist fijn om dan met meer kinderen samen te werken en te leren.
Bij het kleuteronderwijs staat spelend leren centraal.
We volgen kleuters, maar sluiten vooral aan op de situatie van het kind.
We besteden veel aandacht aan taal omdat dit de toegang is tot ons onderwijs.
Kleuters mogen kleuter zijn terwijl wij hen voorbereiden op de volgende groep.
Voor de effectieve instructies zijn de leerlingen verdeeld in clusters. Wij geven instructies aan kleinere groepen zodat de leerkracht direct kan zien bij wie het lukt en bij wie nog niet. De leerkracht kan snel in spelen op de onderwijsbehoeftes.
Kinderen werken een deel van de tijd zelfstandig aan het inoefenen van de leerstof. Dit wordt begeleid door een leraarondersteuner.
We vinden veiligheid en effectieve uitdagende instructies belangrijk. We voorkomen dat kinderen dingen moeten doen die zij al kunnen of die nog te lastig zijn.
Wij bieden een basisarrangement, dat bestaat uit instructies in kleine groepen. Veel kinderen kunnen op die manier goed uitgedaagd worden.
Er is ook extra ondersteuning in de school mogelijk, wij proberen alle kinderen thuis nabij onderwijs te geven, zolang wij dat kwalitatief en veilig kunnen doen. Maar vooral zolang wij als professionals dat het best passend vinden voor het kind.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door meer aandacht te besteden aan techniek hopen we ook 'handige' kinderen in de nieuwbouw iets meer te kunnen bieden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.