Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het aantal uren dat besteed wordt per vak is een indicatie. We stemmen het aantal uur per vak af op de verschillende groepen en hun behoeften.
Het aantal uren dat besteed wordt per vak is een indicatie. We stemmen het aantal uur per vak af op de verschillende groepen en hun behoeften.
De school heeft op didactisch en pedagogisch gebied antwoord op de grote mate van verscheidenheid in de groepen. Het bieden en organiseren van ondersteuning (Passend Onderwijs) is een belangrijk onderdeel van de algemene schoolontwikkeling. De schoolontwikkeling op dit gebied geven wij aan de hand van het concreet maken van 6 beloftes vorm. Dit doen we in samenspraak met de onderwijsondersteuner van het samenwerkingsverband De Eem. Het werken aan deze 6 beloftes wordt jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld. De school werkt aan de volgende beloftes:
Belofte 1: We voeren helder beleid op het gebied van ondersteuning.
Belofte 2: We realiseren een veilig pedagogisch klimaat.
Belofte 3: We stemmen het onderwijs af op verschillen in ontwikkeling tussen leerlingen.
Belofte 4: We monitoren de ontwikkeling van leerlingen.
Belofte 5: We werken samen met ouders en leerlingen.
Belofte 6: We werken samen met ketenpartners vanuit eigen verantwoordelijkheid.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door (o.a) de Intensieve ondersteuningsgroepen en Pebbles en het herijken van de rol van IB binnen ons Kindcentrum werken we op de Kei aan het verbeteren van de Kwaliteitszorg.
In ons Kindcentrum bestaat er een nauwe samenwerking tussen de voor- en naschoolse opvang en het onderwijs. De Kinderopvang is in een apart deel van ons gebouw gehuisvest. De Speelleergroep (voorheen peuterspeelzaal) is in het gedeelte van het gebouw bij de onderbouw (groep 1/2, 3 en 4) van de onderwijstak ondergebracht. Dat is een bewuste keuze. Zo kan er steeds nauwere samenwerking plaatsvinden tussen de collega's en de kinderen. Op deze manier passen we onderwijs en voorschoolse opvang in elkaar.