Plevier

Lageweg 4 3815 VG Amersfoort

Schoolfoto van Plevier

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Binnen Plevier streven we ernaar om leerlingen op te vangen in hun eigen groep. Daar waar dat lukt zoeken wij vervanging binnen onze eigen formatie.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Plevier biedt tevens onderwijs aan de jongste leerlingen, vanaf 5 jaar.

Overige leerjaren

Toelichting van de school

Zie voor een actueel overzicht van de invulling onderwijstijd de bijlage.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Plevier is een cluster 4 school. Binnen het cluster 4 vallen scholen voor kinderen met (complexe) gedragsproblemen en/of psychiatrische problemen. Plevier maakt sinds oktober 2016 deel uit van Stichting Meerkring Amersfoort. Meerkring is de totaalorganisatie van het Openbaar Primair Onderwijs in Amersfoort. De doelgroep bestaat uit leerlingen van 5 t/m 13 jaar. Alle leerlingen hebben gedragsproblemen; externaliserend dan wel internaliserend. Bij externaliserende gedragsproblemen is er te weinig controle over de emoties en worden deze naar buiten toe, op de omgeving gericht. Leerlingen met externaliserende problemen hebben vaak conflicten met andere mensen of met de maatschappij. Typische externaliserende problemen zijn agressie, overactief gedrag en ongehoorzaamheid. Bij internaliserende gedragsproblemen is er een overcontrole over de emoties; ze worden naar binnen gericht en leiden tot innerlijke onrust. Typische internaliserende problemen zijn sociale teruggetrokkenheid, angst, depressie en psychosomatische klachten. Plevier is een inclusieve school. Dit wil zeggen dat de school zorg biedt aan alle leerlingen met een cluster 4 indicatie (toelaatbaarheidsverklaring).

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Het onderwijs in het algemeen en het speciaal onderwijs in het bijzonder is een dynamisch werkveld. Door ons flexibel en creatief op te stellen proberen we in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven