Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Een paar keer per jaar werken wij met de hele school rondom een thema.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kinderboekenweek, of rondom techniek.
Iedere dag staan de basisvakken lezen, rekenen, spelling op het programma. Naast de basisvakken geven wij tijdzaken, wereldzaken, natuurzaken. De leerlingen werken in hun werkboek.
Een keer per week hebben wij bewegingsonderwijs van een vakdocent gym. Deze les duurt 1 uur. Daarnaast gaan wij naar de gymzaal lopend heen en terug en doen wij wekelijks aan bewegend leren.I
n de onderbouw werken wij thematisch aan verschillende doelen. De leerlingen ontwikkelingen zich in de onderbouw spelenderwijs.
Iedere dag staan de basisvakken lezen, rekenen, spelling op het programma.
Naast de basisvakken geven wij tijdzaken, wereldzaken, natuurzaken. De leerlingen werken in hun werkboek.Een keer per week hebben wij bewegingsonderwijs van een vakdocent gym. Deze les duurt 1 uur. Daarnaast gaan wij naar de gymzaal lopend heen en terug en doen wij wekelijks aan bewegend leren.
In de onderbouw werken wij thematisch aan verschillende doelen. De leerlingen ontwikkelingen zich in de onderbouw spelenderwijs.
Ondersteuningsvormen
Om de ondersteuningsbehoefte van ieder kind in kaart te brengen, bekijken wij wat een kind nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. Wat stimuleert hen in de ontwikkeling en wat belemmert hen juist? De nadruk ligt op wat uw kind wél kan en wat lastig is, pakken we samen op.
Er zijn verschillende manieren om een passende ondersteuning voor uw kind te organiseren, waarbij u als ouder altijd nauw betrokken wordt.
Om onze kinderen optimaal te ondersteunen, werkt Morgenwijzer met verschillende schillen:
Schil 1 Basisondersteuning van de school
Schil 2 Extra ondersteuning door Morgenwijzer ondersteuningsteam
Schil 3 Extra ondersteuning door externe partijen
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren gaan wij ons ontwikkelen op een goed beredeneerd aanbod bij kleuters.
Hier gaan wij visie op ontwikkelen en met elkaar vertalen naar lessen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.