Praktijkonderwijs Zutphen

Paulus Potterstraat 12a 7204 CV Zutphen

  • Binnenplein met de Kas.
  • Dit is de voorkant. Als er wat te vieren valt, laten wij dat graag zien.
  • Ruimte waar de leerlingen pauze kunnen houden.
  • Ruimte waar leerlingen pauze kunnen houden.
  • Een heerlijke ruimte waar o.a. tafelvoetbal gespeeld kan worden.

Het schoolplan

Toelichting van de school

Een schoolondernemingsplan is meer dan een schoolplan en beschrijft integraal het beleid van de school voor een periode van vier jaar. Zowel op het gebied van de onderwijsontwikkeling, de kwaliteit van het onderwijs, de investeringen, het personeel en de verantwoording over de resultaten. Praktijkonderwijs Zutphen is een actieve, bedrijvige school, waarbinnen eigen initiatieven van docenten, ouders en jongeren tot ontplooiing kunnen komen; een school die keuzes durft te maken en deze ook wil verantwoorden.

Het schoolondernemingsplan is een leidraad, een reisgids voor kwaliteitsverbetering, voor verdere ontwikkeling van al ingezette trajecten, maar vooral één van vernieuwing. Het is een uitdaging om op een andere manier te gaan denken over het onderwijs en wat er met de school ondernomen kan worden om samen juist die school te maken, waar iedereen graag wil werken en waar alle jongeren graag naar toe willen.

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Praktijkonderwijs Zutphen volgt de ontwikkelingen in de maatschappij op de voet en zoekt samen met partners naar een optimale basis voor de ontwikkeling van de jongeren.

We gebruiken als digitaal leerling volgsysteem Presentis. Hier zetten we de ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen in weg. Door middel van ontwikkelgesprekken stellen leerlingen samen met hun mentor doelen op. Dit gebeurt cyclisch waardoor er een traject ontstaat. Dit nemen we op in het Mijn Ontwikkel Plan (MOP). 

Verder kijken we welke zorg elke leerling nodig heeft en anticiperen we ook op het individuele zorgtraject van de leerling. 

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven