Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op DaVinci worden leerlingen gestimuleerd het beste uit zichzelf te halen. De leerling is eigenaar van zijn eigen leerproces en wordt daarin begeleid door een team van gemotiveerde docenten. Vanzelfsprekend is er veel aandacht voor de leerlingen. De school hecht veel waarde aan een sterk pedagogisch klimaat, zodat leerlingen zich in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen,. Daarbij is veel aandacht voor persoonsvorming en de sociale ontwikkeling van onze leerlingen, maar ook voor een stevige onderwijskundige basis. Er is veel aandacht voor het ontwikkelen van de juiste vaardigheden en een leerhouding die kans op schoolsucces zo groot mogelijk maakt. Zo kunnen de leerlingen na vier jaar met vertrouwen de overstap maken naar het vervolgonderwijs.
In het zorgplan en in de schoolgids staan alle vormen van begeleiding uitgebreid beschreven. Van de leerlingbegeleiding maakt DaVinci veel werk. Als leerlingen zich thuis voelen op school, het naar hun zin hebben en zich gerespecteerd en veilig voelen, kunnen zij zich optimaal ontwikkelen. In dit ontwikkelingsproces vormen het leren, het kiezen van de juiste schoolloopbaan en de sociaal-emotionele ontwikkeling één geheel. Het beleven van succeservaringen door goede leerprestaties is hierin doorslaggevend. Omdat het leerproces sterk wordt beïnvloed door sociaal-emotionele factoren, besteedt de school veel aandacht aan training op het gebied van sociale vaardigheden. De school beschikt over eigen logopedistes, een orthopedagoog en schoolmaatschappelijk werkers.