<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Hier zie je per onderwijssoort of leerlingen in het derde leerjaar boven, op of onder hun basisschooladvies zitten. Alleen de leerlingen die in leerjaar 1, 2 en 3 op dezelfde school zitten, worden hierin meegenomen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
De doorstoom in onze bovenbouw mavo, havo en vwo is op orde. Er wordt naar gestreefd om de leerlingen in leerjaar 3 op het voor hen juiste niveau in te delen, zodat ze onvertraagd door kunnen stromen naar het eindexamen.
Bij de determinatie maken we gebruik van RTTI, een methode om toetsen te analyseren waardoor je veel beter kunt zien op een leerling op basis van de antwoorden die hij geeft voor de verschillende vragen in staat is om op een bepaald niveau te functioneren. RTTI staat voor reproductie, toepassen 1, toepassen 2 en inzicht. Hoe beter een leerling scoort op toepassings- en inzichtsvragen, hoe groter de kans dat hij ook op een hoger niveau succesvol zal zijn.
Gezien onze nog kleine leerlingenpopulatie in de bovenbouw van de havo en het vwo zijn we enorm trots op het slagingspercentage in deze twee afdelingen. Onze mavo doet het al jaren goed en kreeg twee jaar geleden zelfs een "10" van Dronkers naar aanleiding van de geleverde prestaties.
De examencijfers zijn op Het Schoter in lijn met het landelijke gemiddelde.
De onderwijsinspectie heeft een basisarrangement toegekend voor alle afdelingen van de school.
Het oordeel van de onderwijsinspectie is voor alle afdelingen positief.
Zie de bijlagen: toezichtarrangementen van de inspectie.