Het Schoter

Sportweg 9 2024 CN Haarlem

Schoolfoto van Het Schoter

Profielkeuze

Een leerling kiest voor de bovenbouw een profiel dat past bij zijn of haar interesses. Een profiel is een combinatie van eindexamenvakken en sluit aan bij een vervolgopleiding of een toekomstige baan. Wat kiezen de leerlingen van deze school?

Welke profielen volgen de examendeelnemers?
Weergave Profielkeuze

Bron

Het schoolplan

Toelichting van de school

 

Schoolplan 2022-2026

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Zorgplan Schoter Scholengemeenschap

 

Deze versie van het zorgplan hangt nauw samen met ons schoolplan. Het heeft tot doel alle ouders inzicht te bieden in het zorg- en begeleidingsaanbod op onze school, zodat voor iedereen duidelijk is wat de mogelijkheden zijn op dit gebied.

 

De vier uitgangspunten van het zorgplan zijn :

 

1. zo efficiënt mogelijk te werk gaan

2. de aanwezige deskundigheid inzetten

3. continuïteit in de begeleiding

4. een functionele administratie

 

 

Begeleiding

Uitgangspunt in onze leerlingbegeleiding is dat iedere leerling zich door een persoonlijke benadering en aandacht gewaardeerd, veilig en vertrouwd voelt. Wij bieden een geïntegreerde leerlingbegeleiding waarin alle docenten een bijdrage leveren aan hulp bij kiezen, hulp bij leren en hulp bij sociaal-emotionele problemen. Op het Schoter zijn alle medewerkers van de school ook begeleiders en ze zijn zich bewust van hun aandeel hierin, met name wat betreft het signaleren van problemen en zo nodig doorverwijzen naar daarvoor aangewezen functionarissen. Wanneer nodig zijn er specialisten aanwezig, zowel intern als extern, die de passende begeleiding kunnen verzorgen.

 

Kwaliteitszorg

Het Schoter staat bekend om zijn goede begeleiding en zorg. Wij richten ons in het kader van de kwaliteitszorg vooral op de kwaliteit van het onderwijs. Het verbeteren en consolideren van onze resultaten is ons doel.

De kwaliteit van onze school wordt mede bepaald door de mate waarin er aandacht is voor de persoonlijke ontwikkeling en begeleiding van iedere leerling. Hierin hebben wij vooral een bestendigende functie.

Juist omdat goede begeleiding een voorwaarde is om tot goed onderwijs te komen, blijft het van belang de begeleiding, de zorg en het onderwijs steeds opnieuw op elkaar af te stemmen.

Wij willen de zorg zien als middel om onze leerlingen tot ontplooiing te laten komen: talenten, hart en handen. Dit vanuit de wens dat zij opgroeien tot zelfstandige mensen die zichzelf en elkaar respecteren ongeacht godsdienst, levensbeschouwing, ras of sociaal-culturele achtergrond. Mensen die bovendien zorg dragen voor de wereld waarin wij leven.

 

Mirjam Snieder, zorgcoördinator.

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven