<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Als Parmant School heeft het Antoon Schellenscollege de onderwijsvisie en toekomstplannen van Parmant Scholen beschreven in het schoolplan 2024-2028 en heeft binnen de gestelde kaders van Parmant Scholen het schoolplan uitgewerkt voor de eigen vestiging. Dit schoolplan omvat een periode van vier jaar.
Voor alle leerlingen op het Antoon Schellenscollege is extra ondersteuning mogelijk. Circa 35% heeft een leerstoornis (bijvoorbeeld dyslexie, dyscalculie, informatieverwerkingsprobleem). Een groot deel van de leerlingen heeft een gediagnosticeerde ontwikkelingsstoornis (bijvoorbeeld PDD-NOS, Asperger, AD(H)D, NLD). Voor elke leerling wordt een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) en plan van aanpak gemaakt, met daarin een omschrijving van de problematiek, ondersteuningsbehoeften en aandachtspunten.
De mentor/coach is de spil. Veel aandacht wordt besteed aan het verbeteren van de executieve functies. Indien nodig wordt extra ondersteuning ingezet in de vorm van remedial teaching op didactisch én sociaal-emotioneel vlak. De zorgcommissie (orthopedagoog, schoolmaatschappelijk werkenden en leerlingbegeleiders) ondersteunt de eerstelijnszorg.