Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen de groepen wordt gepersonaliseerd onderwijs aangeboden op de onderwijsbehoeften van kinderen. Kinderen werken soms zelfstandig, maar zij moeten ook vaak samenwerken (executieve vaardigheden). Alle leerkrachten zijn volledig bevoegd en zeer bekwaam. Wij hebben ook bevoegde leerkrachten die met sommige leerlingen aan arrangementen werken buiten de groep. Die kinderen krijgen dan de leerstof zeer visueel aangeboden met concrete materialen. De leerlingen van de groepen 3 t/m 8 hebben 1x per week handvaardigheid volgens de leerlijn "Laat maar zien" en 2 x per week gymnastiek (van een vakdocent). Wij anticiperen op de veranderingen die in de maatschappij plaatsvinden en bereiden de kinderen zo goed mogelijk voor op het voortgezet onderwijs en de maatschappij. Doordat wij een innovatieve school zijn die goed onderwijs belangrijk vinden, zien wij dat ouders bewust voor onze school kiezen.
Vormingslessen worden bij voldoende aanmelding op verzoek van de ouders en MR in de Verlengde Schooldag gegeven. Deze lessen zijn facultatief.
De 45 minuten levensbeschouwing kunnen hierdoor worden toegevoegd aan de vakgebieden geestelijke stromingen en Burgerschap (keuze leerkracht)
Wij bieden ondersteuning op het gebied van:
cognitieve ontwikkeling
gedragsproblematiek
dyslexie
sociaal-emotionele ontwikkeling (Kwink)
logopedie en leesarrangementen ( logopedist komt hiervoor op school)
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij hebben voldoende financiën om personeel aan te stellen die middels arrangementen de kinderen optimaal aandacht en ondersteuning kunnen bieden. Wij hopen echter dat er de komende jaren voldoende goed gekwalificeerd personeel op de markt komt. Daarnaast proberen wij extra ruimtes binnen onze gebouwen te realiseren, zodat kinderen in een afgezonderde ruimte de ondersteuning kunnen krijgen die zij nodig hebben. (soms sociaal-emotioneel, maar zeker ook cognitief)
De Dolfijn heeft veel expertise op het gebied van NT2 en gedrag.
Kleuters die zonder PSG achtergronden zonder de Nederlandse taal te beheersen binnenkomen, leren bij ons in een relatief korte tijd de Nederlandse taal en gedragsregel van de groep/ school. Al blijft het zonde dat zo'n kind al meteen met een achterstand start vanzelfsprekend. Komen kinderen in groep 2 de school binnen, dan zullen ze 1 jaar in groep 2 blijven om spelenderwijs maar wel met structuur de Nederlandse taal te leren en stromen dan eventueel door naar de Wereldklas ( Schakelklas NT2).Mochten er kinderen aangemeld worden zonder PSG achtergrond en dus zonder relevante gegevens, dan zullen wij binnen 6 weken beslissen of we de ondersteuning aan deze leerlingen wel of niet kunnen bieden. Mocht dit door wat voor reden ook niet het geval zijn, dan zullen we op zoek gaan naar een passende plek voor deze leerlingen. Voor kinderen die vanuit de Peuterspeelgroep komen en/of een andere basisschool zullen wij altijd eerst de (onderwijskundige) gegevens opvragen, voordat we tot plaatsing overgaan.(ook 6 weken de tijd hiervoor)