Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het Galjoen heeft de volgende ambities met betrekking tot extra ondersteuning van leerlingen:
- Het Galjoen heeft haar onderwijs zo ingericht dat:
1. Vroegtijdig leer-, opgroei- en opvoedproblemen worden gesignaleerd.
2. Een veilig (sociaal) schoolklimaat voor alle leerlingen geboden blijft worden.
3. Er een passend aanbod is voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie.
4. Het aanbod voor leerlingen met meer (Eurekaklas) of mindere (remedial teaching) cognitieve vaardigheden zich blijft ontwikkelen.
- Het team werkt samen met deskundigen in en om de school, zodat zoveel mogelijk leerlingen thuisnabij passend onderwijs kunnen volgen (op weg naar inclusiever onderwijs).
- De school beschikt over voldoende gespecialiseerde leerkrachten en extra ondersteuningsmogelijkheden, passend bij de populatie van de school. Hierdoor zijn de leerkrachten goed toegerust om onderwijs- en opvoeduitdagingen op te lossen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.