Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Leerlingen met:
- leerproblemen/cognitieve problemen;
- sociaal emotionele problemen;
- dyslexie
- dyscalculie
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Met het hele team volgen we regelmatig scholing op het gebied van voorkomende stoornissen en beperkingen die voorkomen bij onze leerlingen. Daarnaast werken we altijd aan ons pedagogisch/didactisch handelen, waarbij we komend jaar extra willen inzetten op scholing executieve functies.
Ook hebben we de ambitie ons meer te verdiepen in (hoog)begaafdheid.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.